• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Cheaptickets.nl in de fout met prijzen

22 juli 2011 door Redactie Twinkle

Cheaptickets.nl is in de fout gegaan bij de vermelding van prijzen op zijn website. De reisaanbieder noemde de kosten voor customer service en dossierkosten te laat op zijn site, waardoor een ticket naar Malta 10 procent duurder uit bleek te vallen.

De zaak werd door een reizigster aanhangig gemaakt bij de Reclame Code Commissie (RCC). Zij beklaagde zich over het scherm met het overzicht van beschikbare vluchten naar Malta. Daarin stond in een klein en onopvallend lichtgrijs lettertype: ‘Prijzen zijn per persoon, inclusief alle belastingen en exclusief toeslagen en dossierkosten.’

Standaard
De Reclame Code Commissie oordeelde dat Cheaptickets.nl in strijd heeft gehandeld met de Reclamecode Reisaanbiedingen. Voor de duidelijkheid had het bedrijf direct moeten vermelden dat bij een ticket naar Malta standaard een customer service pakket van minimaal 13,50 euro moet worden afgenomen en dat nog eens 20 euro aan dossierkosten in rekening zouden worden gebracht bij checkout. Deze kosten hadden dus in de gecommuniceerde prijzen moeten zijn opgenomen.

Alert
Het is, zo stelt de Reclame Code Commissie, niet de eerste keer dat Cheaptickets.nl reclame maakt met lage prijzen, tegen welke de klant uiteindelijk niet blijkt te kunnen boeken: ‘Aangezien de Commissie de adverteerder al eerder heeft aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, heeft zij besloten haar uitspraak onder de aandacht van een breed publiek te brengen’, schreef de RCC gister bij het ‘alert’ op zijn website.

Het hele dossier, dat de RCC ook publiekelijk heeft gemaakt, kunt u hier vinden.

Gerelateerde Berichten

  • Hotelbranche online: hoge volumes bij lage prijzen

    Hotelprijzen zijn het afgelopen halfjaar wereldwijd met gemiddeld 12 procent gedaald, weet Hotels.com. Hoewel het…

  • Cheaptickets.nl stapt in zakelijke markt

    De b2b-website van Cheaptickets.nl is officieel gelanceerd. Zakelijke reizigers kunnen op Cheapticketsbusiness.nl punten sparen voor…

  • Infographic: gebruikscijfers en prijzen van Uber in de steden

    Go Euro deed onderzoek naar de verhoudingen in gebruik van transport in steden. Hoe gebruiken…

Categorie: E-commerce Tags: Cheaptickets.nl, customer service, dossierkosten, RCC, Reclame Code Commissie, Reclamecode Reisaanbiedingen, ticketprijzen

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook destinatiemarketing reizen onderzoek Vakantiebeurs travel instagram hotels Expedia technologie Booking.com TripAdvisor Google Airbnb Social Media reviews KLM mobiel TUI NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring