Sandra Leonhard, Director Web Strategy & Business Development bij TUI Travel PLC, heeft op het event Eye for Travel in Praag een presentatie gegeven over de rol die het in Nederland geïnitieerde Cheqqer gaat spelen in de strategie van deze leidende speler in de leisure reisbranche.
Op Cheqqer.nl kunnen consumenten vakantiebeoordelingen en -aanbevelingen lezen en delen. Als spreker op de Social Media Strategies Conferentie gaf Leonhard inzicht in de ambitie van TUI Travel PLC om Cheqqer, nu nog in beta fase, uit te bouwen tot een internationale community waar reizigers inspiratie vinden voor hun vakantie op basis van aanbevelingen van ‘like minded’ reizigers. Adverteerders biedt Cheqqer hoogwaardige traffic en sales mogelijkheden.
Leonhard gaf antwoord op de vraag welke rol Social Media spelen voor TUI Travel PLC. TUI Travel PLC heeft ruim 30 miljoen klanten. Die brengen miljoenen individuele vakantie-ervaringen en beoordelingen met zich mee. Al deze ervaringen kunnen worden gedeeld via de Cheqqer community. Zo zijn er in de afgelopen tijd via verschillende Social Media door TUI Travel PLC ruim 1 miljoen reviews verzameld. Deze waardevolle informatie wordt op korte termijn via Cheqqer voor reizigers beschikbaar. Op die manier zal Cheqqer in de toekomst steeds meer de rol vervullen van een inspiratiesite die reizigers aanbevelingen biedt waarmee zij hun individuele vakantie-ervaring kunnen creëren.