• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Chinese bezoekers ontdekken Nederland via innovatieve app

29 maart 2018 door Dylan Cinjee

KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing hebben samen een app gelanceerd met als doel Chinese bezoekers te inspireren, informeren en te begeleiden tijdens hun reis door Nederland: ‘WeChat Go Europe’. De innovatieve WeChat go app biedt Chinese bezoekers op maat gemaakte reisinformatie met een rijk aanbod aan Nederlandse bezienswaardigheden verspreid over het land.

WeChat go Europe app stimuleert spreiding
Europa is steeds meer in trek bij Chinese bezoekers. Om hun reis door Europa makkelijker te maken, lanceerden KPN en WeChat afgelopen jaar een WeChat Go simkaart. Via de zogenaamde WeChat Go Europe app, verkrijgbaar via de simkaart, maken Chinese bezoekers kennis met het diverse aanbod van Europese steden.

“Ook Nederland ziet een groeiend aantal Chinese bezoekers. Afgelopen jaar ontvingen wij 365.000 Chinezen, een stijging van 23 procent met een jaar eerder. We zijn dan ook trots dat we samen met initiatiefnemers KPN en WeChat, highlights verspreid over Nederland onder de aandacht kunnen brengen, in plaats van alleen aanbod in onze hoofdstad,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC. “We zijn er trots op dat we met deze app een platform creëren waar meerdere plekken in Nederland van kunnen gaan profiteren. Dit sluit naadloos aan op onze HollandCity-strategie, waarin de focus ligt op spreiding van internationale bezoekers in ruimte en tijd. Daartoe zal de content in de app steeds meer relatief nieuwe en verrassende bestemmingen in ons land weerspiegelen.”

China Lab: inspelen op reisontwikkelingen
De samenwerking met betrekking tot de WeChat Go Europe app is opgenomen binnen het China Lab, het samenwerkingsverband dat NBTC samen met Nederlandse reispartners heeft opgericht. Doel hiervan is om beter in te kunnen spelen op de snelle digitale ontwikkelingen in de Chinese markt en dit ook als testomgeving voor relevante toepassingen elders in de wereld te gebruiken. “Wij kijken uit naar de vervolgstappen en nodigen partijen van harte uit om samen met ons de handen ineen te slaan zodat we onze Chinese gasten nog meer van ons mooie land kunnen laten zien.”

Gerelateerde Berichten

  • Inspelen via social op behoeften Chinese millennial toeristen

    De Chinese Millennials (generation Y-ers) are coming. Ze zijn hyper connected, mobiel georiënteerd als het…

  • Schiphol stelt klant centraal met Chinese app (iPhone)

    Luchthaven Schiphol is zich goed bewust van haar klanten. Gisteren stuurde de luchthaven een persbericht…

  • Kans voor destinatiemarketeers: doorbreek de Chinese firewall en zet Nederland op de kaart

    In China gebruikt men geen Facebook, Twitter of Linkedin. Sterker nog, wie in China naar…

Categorie: Apps, Destinatiemarketing, Marketing, Social media, Technologie, TravelNieuws

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram TUI Facebook TripAdvisor reizen destinatiemarketing Vakantiebeurs Expedia mobiel Social Media Airbnb NHTV technologie reviews hotels KLM travel onderzoek Google Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring