• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Code of Conduct voor Nederlandse reisindustrie

18 oktober 2010 door Patrick Mulder

Vandaag lanceert eBookers.nl een Code of Conduct voor de Nederlandse reisindustrie. Hiermee worden de 1e stappen gezet naar een transparante en vriendelijkere markt voor consumenten. De 5 regels, die het initiatief zijn van eBookers.nl zijn:

  1. Transparantie komt altijd op de eerste plaats
  2. Verborgen kosten komen niet voor
  3. Consumentenvertrouwen wordt gewonnen in een veilige omgeving
  4. Reiservaring moet gedeeld worden met de consument
  5. Service stopt niet na betaling

Hendriksen: “De meeste Nederlandse websites vallen onder de Reclame Code Commissie en de ANVR. In de praktijk hebben deze organisaties echter niet de mogelijkheid of de middelen om de regels in Nederland te handhaven. Dit veroorzaakt een nadelige situatie voor de consument, onder meer door onduidelijke prijsstelling, het in rekening brengen van extra kosten tijdens het boekingsproces, en onvolledige beschrijvingen van producten en aanbiedingen. Met deze Code willen wij een discussie op gang brengen onder boekingssites over deze omstandigheden. Wij willen naar een situatie waarin consumenten op transparante wijze worden geholpen bij het zoeken naar een reisproduct, zonder het risico te lopen daarbij bedonderd te worden,” aldus de marketingmanager bij eBookers.nl

Feit is dat veel reissites de definitieve prijs voor een reis pas laten zien na een volledige boeking. De consument kan hierdoor nooit prijzen vergelijken. Een goed initiatief van eBookers!

Gerelateerde Berichten

  • Ctrip krijgt concurrentie; wat betekent Alitrip/Alibaba voor de Nederlandse reisbranche

    Zo ziet 'ie eruit. De nieuwe Alitrip, het reisplatform van de Aziatische marktplaats gigant Alibaba.…

  • TUI voegt Nederlandse en Belgische tak samen

    Reisorganisatie TUI gaat zijn vestigingen in Nederland en België samenvoegen onder de vlag TUI Travel…

  • Nederlandse boekingssites duurder dan in België en Duitsland

    Het boeken van een reis kan een Nederlandse consument beter op een Duitse of Belgische…

Categorie: E-commerce Tags: code of conduct, consumentenvertrouwen, transparante reisbranche

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Facebook Google onderzoek Expedia reviews Booking.com KLM destinatiemarketing reizen NHTV instagram travel mobiel technologie Social Media hotels TripAdvisor TUI Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext