• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Corendon: ‘Online verkopers niet van toegevoegde waarde’

18 november 2014 door Redactie Twinkle

Corendon wil steeds minder met andere online verkopers gaan werken voor het aanbieden van zijn reizen. Dat zegt Steven van der Heijden, die er sinds 1 september ceo is. ‘Die partijen hebben geen enkele toegevoegde waarde.’

Van der Heijden sprak met vakblad TravMagazine over de koers van Corendon. Hij hekelt vooral de manier waarop externe online partijen met de prijzen van het reisbedrijfs producten om gaat. ‘Je loopt vooral het risico dat ze je product met korting aanbieden. Zulke aanbieders zijn alleen maar concurrenten.’

Selectief

De directeur wil meer inzetten op directe verkoop via Corendon.nl.’We verwachten dat de directe verkoop via Corendon.nl zal toenemen als we minder met online verkopers samenwerken.’ Daarnaast behoudt het bedrijf zijn partnerships met D-rt Groep en Veluwegroep. ‘Die bereiken klanten die we zelf niet bereiken en bieden meerwaarde’, is Van der Heijden van mening. ‘Je kunt niet via iedereen verkopen. We willen alleen samenwerken met reisbureaus die er ook voor gaan.’

Omzetstijging

Van der Heijden verwacht dat de totale omzet van het bedrijf over vijf jaar is opgelopen tot 600-700 miljoen euro. In 2013 stond de teller op 247 miljoen euro. Een prognose voor de online omzet wordt niet gegeven. Corendon bezet met een online omzet van 99.180.000 euro in 2013 de 10e plek in de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100.

TUI

Steven van der Heijden komt van TUI, waar hij van 2004 tot januari van dit jaar topman was van de Nederlandse tak. Deze werd gefuseerd met België onder de nieuwe vlag TUI Travel Plc. Elie Bruyninckx, ceo van het voormalige TUI België leidt de organisatie.

Dit artikel verscheen eerder op Twinklemagazine.nl.

Gerelateerde Berichten

  • De toegevoegde waarde van affiliates

    Artikel van Louis jansen, zie ook Louisjansen.nl Stel je hebt een goedlopende webwinkel in vliegtickets…

  • De online marketing van Corendon (Travel2010)

    Daan van Luipen bracht op Travel2010 de toehoorders op de hoogte van de online strategie…

  • Samenvatting LeWeb'11: toegevoegde waarde

    Boodschap LeWeb'11: zorg dat je overal bent Na 3 dagen alle ins en outs over…

Categorie: Marketing

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Expedia onderzoek KLM Airbnb Facebook travel mobiel reizen reviews NHTV destinatiemarketing TUI instagram Social Media Booking.com TripAdvisor hotels Google Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext