De ervaring van de klant tijdens en na het boeken kunnen van je eenmalige klant een levenslange ambassadeur maken. Maar dan is het zaak dat je zorgt voor de ultieme boekings ervaring tijdens dit proces. Forrester Research heeft regelmatig webinars en dit keer werd in een uur duidelijk gemaakt hoe je voor je klanten de ultieme boekingservaring kunt creëren. Neem zeker even een uurtje de tijd om het webinar te bekijken. 

Wat wordt behandeld?

Op het moment dat potentiële klanten eenmaal op boeken hebben geklikt, zijn er vele manieren om het gedeelte dat daarna komt persoonlijk af te handelen. Enkele tips die in de webinar voorbij zullen komen:

  • Je dient echter de data goed te begrijpen om een relevantere beleving neer te zetten. Met deze dat kun je bijvoorbeeld extra services en activiteiten aanbieden op de destinatie zelf.
  • Speel in op de vragen die klanten hebben en zorg voor juiste antwoorden die misschien gerelateerd zijn aan de geboekte destinatie.
  • Voordat de klant op reis gaat kun je meerdere interactie momenten hebben. Deze kun je gebruiken om aanbiedingen te doen op het juiste moment, in de juiste context.
  • Ook na de reis kun je ervoor zorgen dat je aandacht geeft aan je klant

Bekijk het webinar op Monetate (duur: 1 uur).

The Ultimate Customer Journey

Mocht je graag verder willen brainstormen over de ultieme customer journey in de reisbranche, ga dan zeker op 10 oktober naar Oracle. Zij organiseren samen met NewRatio een inspiratiebijeenkomst waarbij het doel is: een ultieme klantervaring realiseren. Niet door dit allemaal zelf te bedenken maar juist door met elkaar hierover van gedachten en ideeen te wisselen en elkaar te inspireren. Zie hier meer informatie [pdf].