• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Crisis verandert reisgedrag

8 juli 2009 door Martin van Kranenburg

Las gisteren een artikel in de Volkskrant dat de crisis goed voelbaar is in de reisbranche. Uit de voorlopige cijfers van de ANVR blijkt dat het aantal boekingen 12 procent achter loopt ten opzichte van vorig jaar. Door de crisis is het reisgedrag van de Nederlander anders, ze gaan wel maar vaak minder ver en goedkoper. De auto wint het aan populariteit en ook busreizen zijn in een keer weer populair. Volgens Louis Frankenhuis van OAD doen de busreizen het goed in tijden van crisis en liggen die op hetzelfde niveau van vorig jaar. Het aantal vliegreizen blijft volgens het ANVR nog populair maar is hier toch de voornaamste daling te zien. Bij vliegreizen buiten Europa daalde het aantal boekingen met 29 procent.

Crisis of niet. Vakantie is een belangrijk (status)onderdeel dat mensen wel gaan maar nu meer dan ooit op zoek gaan naar de beste koopjes. Overigens denk ik dat ze in het onderzoek nog een belangrijk element vergeten…. het weer. Het was de afgelopen twee weken prachtig weer. Maar momenteel zou ik niet in Nederland op een camping willen staan. Nog een paar dagen regen en de lastminutes naar de zon gaan als warme broodjes over de toonbank. Maar hoe dan ook het wordt dit jaar weer een echt lastminute seizoen.

Gerelateerde Berichten

  • Crisis doet nadenken over duurzaam toerisme

    Groen is hot. Een must bijna. Onderstaand artikel is gespot op de website Duurzaamnieuws.nl. Een…

  • Google Adwords blijft groeien in tijden van crisis

    Volgends een recent onderzoek van Traffic4u hebben ook het laatste kwartaal van 2008 aanbieders in…

  • Cheapflights Media verandert haar naam in momondo group

    Cheapflights Media Ltd. heeft vandaag bekend gemaakt dat zij hun naam zullen veranderen in momondo…

Categorie: Marketing Tags: Crisis verandert reisgedrag, Louis Frankenhuis, OAD

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram travel destinatiemarketing Booking.com Vakantiebeurs Airbnb reizen TripAdvisor KLM Facebook hotels Expedia Google Social Media NHTV technologie onderzoek mobiel reviews TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring