• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

D-reizen: ‘Conversie reiswinkels hoger door internet’

14 juni 2010 door Redactie Twinkle

Hoewel er misschien minder mensen binnenlopen in de winkels van D-reizen, wandelen die bezoekers vaker dan voorheen als koper het reisbureau uit. Dat is te danken aan internet, aldus e-commerce manager Frans van der Werff.

Na een zoektocht op de site van D-reizen komen veel vakantiegangers naar een van de ongeveer honderdtachtig vestigingen om nog iets na te vragen en vervolgens daadwerkelijk te boeken. De ‘conversie’ in de winkels ligt daardoor hoog, aldus Van der Werff.

Meer winkels
De winkels van D-reizen dragen volgens hem ook in niet geringe mate bij aan de marketing en het betrouwbaarheidsimago van de organisatie. ‘We hebben daar duizend tot twaalfhonderd experts zitten. We willen ons winkelbestand verder uitbreiden en zien daarbij ook toekomst in een kioskconcept.’ Begin dit jaar maakte D-reizen bekend meer reizen te zullen slijten via balies in supermarkten, na een geslaagde test in Noordwijk.

Internet centraal
Ondanks dit gegeven en hoewel D-reizen slechts ongeveer 20 procent van zijn omzet haalt uit het online-kanaal, heeft de reisorganisatie twee jaar geleden besloten internet centraal te stellen binnen de organisatie. Daarover sprak Van der Werff al uitgebreid in een Twinkle-interview van een klein jaar geleden.

Omzet toekennen
De nieuwe site van D-reizen ging afgelopen december live en trekt maandelijks ongeveer 1,2 miljoen bezoekers. De omzet die de site genereert, wordt deels toegekend aan de winkel in de buurt van de online-boekende vakantieganger. Van der Werff: ‘Dat maakt dat onze reisadviseurs over de site nadenken en klanten ernaar verwijzen.’

Key performance indicators
Het nieuwe D-reizen.nl is gebouwd op drie pijlers: zoeken & boeken, beoordeling & beleving en service & ervaring. Met de nieuwe strategie zijn ook de key performance indicators (kpi’s) voor e-commerce manager Van der Werff veranderd, vertelde hij gister: ‘Voorheen draaide het allemaal om bezoekers, conversie, boekingen en omzet. Tegenwoordig kijken we naar de gehele organisatie en sturen we op draagvlak en committment. We zien internet niet langer primair als boekingskanaal, maar meer als bron van informatie die de hele organisatie ondersteunt.’

Gerelateerde Berichten

  • D-reizen toont en test nieuwe site

    D-reizen geeft op een subdomein een voorproefje van zijn langverwachte nieuwe site. E-commerce Manager Frans…

  • 16% hogere conversie door betere performance

    Performance is en blijft een hot issue. In een speedsessie (158 slides) vliegen de 30…

  • Waarom de reiswinkels dankzij internet nog leven

    Iedereen in de reisbranche is al jaren in rep en roer. Aan de ene kant…

Categorie: E-commerce, Webanalytics Tags: Contakt, conversie, D-reizen, D-reizen.nl, Frans van der Werff, key performance indicator, Reisbureau

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Google instagram TUI mobiel technologie NHTV Booking.com reviews Facebook KLM onderzoek hotels Social Media destinatiemarketing Expedia reizen travel TripAdvisor Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring