• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

D-reizen verrijkt customer experience met wereldwijd entertainment via Tiqets

21 oktober 2014 door Lobke Elbers

Voortaan kunnen klanten van D-reizen gebruik maken van lokaal entertainment aanbod op allerlei bestemmingen wereldwijd. Hiervoor is D-reizen een samenwerking aangegaan met de wereldwijde entertainment database van startup Tiqets.

Entertainment volledig geïntegreerd als white label

De core business in de D-reizen winkels en op de online kanalen is het bieden van een complete reiservaring. De  interacties met de klant zijn steeds belangrijker geworden en daar zijn door de reisorganisatie, mede door de introductie van de persoonlijke reisassistenten, grote stappen in gemaakt.

d-reizen ticketservice overzicht

Door de fusie van D-reizen is het merk er natuurlijk sterk op gebrand om voortaan maar 1 merk in het straatbeeld te communiceren. Het was een soft-launch, maar inmiddels is in de website van D-reizen het complete entertainment Tiqets boekingssysteem verwerkt als whitelabel.

Het aanbod

De entertainment database van D-reizen is giga, zegt Christiaan Scolser (Tiqets). En op deze manier kan Tiqets ook de offline boekers via D-reizen bereiken. Daarnaast is het van ontzettend grote waarde voor de experience in de D-reizen winkels, waar persoonlijke benadering en persoonlijke hulp goed werken en behoren tot de nieuwe strategie. De reisassistenten kunnen nu van A-Z meedenken en alle mooie activiteiten voor dat moment, op die plaats vastleggen van tevoren. Een hele geruststelling als je als reiziger van tevoren al weet dat je de tickets in de pocket hebt voor een concert, voetbalwedstrijd, musical of museumbezoek.

d-reizen entertainment per stad

Tiqets heeft een entertainment aanbod in ruim 40.000 steden en zijn het sterkst vertegenwoordigd in de metropools waar van nature al veel concerten en theatervoorstellingen plaatsvinden. Maar ook op bijvoorbeeld zonbestemmingen zijn er activiteiten en tickets te boeken voor pretparken, waterparken, dagjes uit. Het draait in de samenwerking vooral om de diversiteit aan type producten en significante coverage voor alle D-reizen klanten, zegt Christiaan.

d-reizen entertainment per activiteit

Entertainment boekingen in de winkels

Zodra de boeking qua bestemming in de winkel is voltooid kan de reisagent inloggen op het systeem. Dat betekent samen met de klant meekijken naar highlights, things to do en activiteiten in die periode, op die bestemming. Daarvoor krijgen de reisassistenten input van Tiqets, die daarvoor content verspreidt onder de D-reizen winkelmedewerkers. Daarin staan de hoogtepunten en leukste entertainment tips die er op diverse D-reizen bestemmingen te doen zijn.

Entertainment boekingen op de website

Op de website wordt entertainment als aftersale aangeboden en kan de klant zoeken op onder andere datum en categorie. Zo selecteer je eenvoudig bijvoorbeeld alle voetbalwedstrijden in een bepaalde periode of alle musea en bezienswaardigheden. De prijzen die gehanteerd worden door de aanbieder zijn vol-automatisch doorgevoerd. Dat betekent ook dat als er aanbiedingen zijn voor bepaalde periodes, de D-reizen klanten ook optimaal van profiteren.

new york

Optimaal gebruik van boekingsmodus en spendingmode

Ook in de D-reizen winkels zijn er diverse touchpoints gecreëerd waarop klanten het entertainment op informatiezuilen kunnen bekijken. De winkel-klant is een andere doelgroep dan de online klant en zo worden offline en online aangenaam en op een relevante manier met elkaar gecombineerd. Het doel is om de klant nog blijer op vakantie te laten gaan. En op deze manier kan er ook in de reiswinkel optimaal gebruik gemaakt worden van de boekingsmode van de klant.

Tiqets ontvangt een commissie op elke order en daardoor wordt de prijs per activiteit dus niet hoger als de klant entertainment via D-reizen boekt. D-reizen kiest zelf welke activiteiten zij willen aanbieden en promoten.

Concurrentie? Die is er nauwelijks

Echte concurrenten heeft Tiqets niet, maar de partijen die het meest in de buurt komen zijn Getyourguide en Viator, waar het bedrijf ook mee samenwerkt. Naast tours & activities verzamelt Tiqets alles op gebied van entertainment en is daardoor nog steeds onderscheidend in de markt.

Credits header afbeelding: Darren Johnson (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Snelst groeiende Nederlandse startup zit in travel: Tiqets over marketing en groei

    Voor het tweede jaar op rij is Tiqets de snelst groeiende startup van Nederland. Ze zijn…

  • #Socialmonday: Marketeers, hoe realiseren jullie een kwalitatieve klanten ervaring via alle apparaten en kanalen in alle regio's en talen?

    Wat vinden klanten ervan als reacties via Twitter eerder worden afgehandeld dan reacties die via…

  • D-reizen start vakantieadvies via sociale media

    D-reizen start een pilot met het geven van vakantieadvies via sociale media. De reisorganisatie biedt…

  • Snelst groeiende Nederlandse startup zit in travel: Tiqets over marketing en groei

    Voor het tweede jaar op rij is Tiqets de snelst groeiende startup van Nederland. Ze zijn…

  • #Socialmonday: Marketeers, hoe realiseren jullie een kwalitatieve klanten ervaring via alle apparaten en kanalen in alle regio's en talen?

    Wat vinden klanten ervan als reacties via Twitter eerder worden afgehandeld dan reacties die via…

  • D-reizen start vakantieadvies via sociale media

    D-reizen start een pilot met het geven van vakantieadvies via sociale media. De reisorganisatie biedt…

Categorie: E-commerce Tags: D-reizen, ticketservice

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Booking.com instagram mobiel technologie NHTV Social Media destinatiemarketing reviews travel TUI hotels reizen Vakantiebeurs Airbnb KLM Facebook Google Expedia TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring