Voortaan kunnen klanten van D-reizen gebruik maken van lokaal entertainment aanbod op allerlei bestemmingen wereldwijd. Hiervoor is D-reizen een samenwerking aangegaan met de wereldwijde entertainment database van startup Tiqets.
Entertainment volledig geïntegreerd als white label
De core business in de D-reizen winkels en op de online kanalen is het bieden van een complete reiservaring. De interacties met de klant zijn steeds belangrijker geworden en daar zijn door de reisorganisatie, mede door de introductie van de persoonlijke reisassistenten, grote stappen in gemaakt.
Door de fusie van D-reizen is het merk er natuurlijk sterk op gebrand om voortaan maar 1 merk in het straatbeeld te communiceren. Het was een soft-launch, maar inmiddels is in de website van D-reizen het complete entertainment Tiqets boekingssysteem verwerkt als whitelabel.
Het aanbod
De entertainment database van D-reizen is giga, zegt Christiaan Scolser (Tiqets). En op deze manier kan Tiqets ook de offline boekers via D-reizen bereiken. Daarnaast is het van ontzettend grote waarde voor de experience in de D-reizen winkels, waar persoonlijke benadering en persoonlijke hulp goed werken en behoren tot de nieuwe strategie. De reisassistenten kunnen nu van A-Z meedenken en alle mooie activiteiten voor dat moment, op die plaats vastleggen van tevoren. Een hele geruststelling als je als reiziger van tevoren al weet dat je de tickets in de pocket hebt voor een concert, voetbalwedstrijd, musical of museumbezoek.
Tiqets heeft een entertainment aanbod in ruim 40.000 steden en zijn het sterkst vertegenwoordigd in de metropools waar van nature al veel concerten en theatervoorstellingen plaatsvinden. Maar ook op bijvoorbeeld zonbestemmingen zijn er activiteiten en tickets te boeken voor pretparken, waterparken, dagjes uit. Het draait in de samenwerking vooral om de diversiteit aan type producten en significante coverage voor alle D-reizen klanten, zegt Christiaan.
Entertainment boekingen in de winkels
Zodra de boeking qua bestemming in de winkel is voltooid kan de reisagent inloggen op het systeem. Dat betekent samen met de klant meekijken naar highlights, things to do en activiteiten in die periode, op die bestemming. Daarvoor krijgen de reisassistenten input van Tiqets, die daarvoor content verspreidt onder de D-reizen winkelmedewerkers. Daarin staan de hoogtepunten en leukste entertainment tips die er op diverse D-reizen bestemmingen te doen zijn.
Entertainment boekingen op de website
Op de website wordt entertainment als aftersale aangeboden en kan de klant zoeken op onder andere datum en categorie. Zo selecteer je eenvoudig bijvoorbeeld alle voetbalwedstrijden in een bepaalde periode of alle musea en bezienswaardigheden. De prijzen die gehanteerd worden door de aanbieder zijn vol-automatisch doorgevoerd. Dat betekent ook dat als er aanbiedingen zijn voor bepaalde periodes, de D-reizen klanten ook optimaal van profiteren.
Optimaal gebruik van boekingsmodus en spendingmode
Ook in de D-reizen winkels zijn er diverse touchpoints gecreëerd waarop klanten het entertainment op informatiezuilen kunnen bekijken. De winkel-klant is een andere doelgroep dan de online klant en zo worden offline en online aangenaam en op een relevante manier met elkaar gecombineerd. Het doel is om de klant nog blijer op vakantie te laten gaan. En op deze manier kan er ook in de reiswinkel optimaal gebruik gemaakt worden van de boekingsmode van de klant.
Tiqets ontvangt een commissie op elke order en daardoor wordt de prijs per activiteit dus niet hoger als de klant entertainment via D-reizen boekt. D-reizen kiest zelf welke activiteiten zij willen aanbieden en promoten.
Concurrentie? Die is er nauwelijks
Echte concurrenten heeft Tiqets niet, maar de partijen die het meest in de buurt komen zijn Getyourguide en Viator, waar het bedrijf ook mee samenwerkt. Naast tours & activities verzamelt Tiqets alles op gebied van entertainment en is daardoor nog steeds onderscheidend in de markt.
Credits header afbeelding: Darren Johnson (CC)