Daisycon gaat informatie over keurmerken van adverteerders aanbieden via zijn productfeeds, die automatisch worden geüpdate. Publishers van het affiliatenetwerk kunnen de informatie gebruiken om de conversie te verhogen.

Daisycon is naar eigen zeggen het eerste netwerk dat keurmerkinfo op deze manier aan zijn publishers verstrekt. De dienst is in eerste instantie ontwikkeld voor Daisycon’s dochterorganisatie Paxz, een gespecialiseerd netwerk voor de reisbranche.

Malafide
‘De vermelding van de keurmerken is een reactie op recente ontwikkelingen binnen de reisbranche’, schrijft Daisycon in een persbericht. Net als in voorgaande jaren staken dit vakantieseizoen berichten over malafide en inmiddels verdwenen online-reisaanbieders de kop op, waaronder opvallend veel Turkijke-specialisten.

Thuiswinkel Waarborg
Voortaan gaat Daisyon publishers adverteerdersinformatie geven over de aanwezigheid van het SGR- en het ANVR-keurmerk en de aansluiting bij het Calamiteiten Fonds. Verder maakt Daisycon van adverteerders uit alle branches bekend of ze lid zijn van Thuiswinkel.org.

Volgens Marko Dobroschelski, managing director van Daisycon, sluit het verstrekken van de informatie aan bij ‘het streven om naast de uitbreiding van ons netwerk ook te investeren in de kwaliteit ervan.’

Geautomatiseerde updates
Het is aan publishers zelf te bepalen of ze de keurmerkinfo al dan niet meenemen in de advertenties op hun sites. Jeroen Beers van Daisycon: ‘De keurmerken worden meegenomen in de geautomatiseerde updates voor publishers. Vervolgens kunnen ze zelf bepalen of ze informatie meenemen in de advertenties op hun site.’

Als ze dat doen, is de gedachte, stimuleren ze de transparantie voor consumenten, de eigen conversie en daarmee de verkopen van adverteerders.

Omzet
Daisycon boekte in de eerste helft van 2009 40 procent meer omzet aan affiliatediensten dan in dezelfde periode vorig jaar. Hoewel dit groeicijfer fors lager ligt dan in het recente verleden, spreekt het bedrijf van een geslaagd eerste halfjaar.