• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Google met de 5 fasen van een vakantie

20 januari 2012 door Martin van Kranenburg

Op de site Think with Google staat een mooie infographic van de 5 fasen die je doorloopt bij het boeken van een vakantie of een zakenreis: dromen, plannen, boeken, ervaren en delen.

Met de opkomst van mobiel en social is het deelbaar maken iets waar alleen maar zal toenemen. In deze infographic zie je ook mooi de opkomst van SoLoMo, ofwel Social media, Local marketing en Mobiel.

Dreaming:
68% of business travelers watch travel-related online videos. Among them, 68% are thinking about a trip.

Planning:
The average traveler visits ~22 travel related sites during 9.5 research sessions prior to booking.

Booking:
37% of leisure travelers report that the internet prompted them to book, up from 28% two years ago.

Experiencing:
70% of business travelers check into their flights/hotel with their mobile device. Almost 1 in 4 hotel queries come from a mobile phone.

Sharing:
About 1 in 3 business travelers have posted reviews online of places they’ve been.

Gerelateerde Berichten

  • Google automatisch aanvullen:

    The almighty Googlemachine weet meer over ons dan we misschien zelf weten. Ook hoe we…

  • Looki de nieuwe vakantie zoekmachine

    Op 5 januari 2009 is de nieuwe zoekmachine www.Looki.nl gelanceerd, een Nederlandse zoekmachine die het…

  • Google resultaten worden persoonlijk

    Alles wordt onderworpen aan een review. Alles wordt op basis van je persoonlijke voorkeur. Dus…

Categorie: E-commerce Tags: De 5 fasen van een vakantie

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Japan Airlines heeft een mobiele app voor elke fase van de reiziger - TravelNext schreef:
    7 november 2012 om 16:19

    […] kan de vraag zijn, maar ze zorgen er in ieder geval wel voor dat ze hun klanten door bijna de hele reizigerscyclus heen loodsen op hun […]

  2. Boeken in de tijd van de baas populair - TravelNext schreef:
    8 januari 2013 om 08:31

    […] bestemming is het meest populair in de app, waaruit je kan concluderen dat er vooral in de inspiratie fase gebruik van wordt gemaakt. Eerlijk is eerlijk, ook ik gebruik de app regelmatig op deze manier. […]

  3. De nieuwe reizigers, hoe ga je er als hotel mee om? - TravelNext schreef:
    15 maart 2013 om 14:55

    […] nieuw rapport [PDF]  van InterContinental Hotels Group, zij doorlopen aan de hand van onderzoek de totale reiscyclus om hun doelgroep te leren begrijpen. Ze ontdekken nieuwe typen reizigers, hoe het plannen en boeken […]

  4. De nieuwe reiziger haalt inspiratie uit sociale media, reviews en experts - TravelNext schreef:
    15 april 2013 om 10:32

    […] Hotels Group gaat verder dan de eigenschappen van die nieuwe reizigers, en doorloopt de hele cyclus. Dit keer ga ik in op het plangedrag van die nieuwe reiziger. Waarbij visuele aspecten, specialisme […]

  5. Nieuwe ronde, nieuwe kansen: 3 Flickr tips voor destinatie marketeers - TravelNext schreef:
    21 mei 2013 om 12:03

    […] nieuwe boost zal krijgen. In eerste instantie zal dit voornamelijk in de laatste fase (sharing) van het reisproces zijn, maar het is niet ondenkbaar dat het platform ook in de inspiratiefase een rol gaat spelen. […]

  6. How to: create an airport experience? schreef:
    30 maart 2016 om 14:11

    […] ervaringen zijn (ook in de reisfase/experience fase van de vakantie) voor reizigers een must. Nieuwe plekken ontdekken, de massa’s ontlopen […]

  7. De kracht van (video)content voor je destinatie #ITB2016 | TravelNext schreef:
    20 april 2016 om 08:58

    […] zijn de verschillende travel journey fases waarin je je doelgroep op verschillende manieren en met verschillende content kunt benaderen. In de […]

  8. De impact van Google’s 4 top advertenties voor de reis- en recreatiebranche | TravelNext schreef:
    25 april 2016 om 14:11

    […] kan wel interessant zijn, aangezien gebruikers die op deze positie klikken misschien nog in de Dreaming-fase zitten. Onze statistieken wijzen uit dat sommige adverteerders uiteindelijk meer boekingen […]

  9. Google grijpt steeds meer kansen in de travel branche, moeten we uitkijken? | TravelNext schreef:
    25 april 2016 om 15:09

    […] overzicht met prachtige foto’s om de reiziger te verleiden, perfect om de reiziger in de inspiratiefase te pakken te krijgen. Ik kies voor […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews Airbnb hotels destinatiemarketing TripAdvisor Expedia instagram Booking.com Google Social Media TUI Facebook mobiel reizen travel NHTV Vakantiebeurs technologie KLM onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring