• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Spring naar de inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel marketing platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in reizen en de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel marketingplatform gericht op nieuwe ontwikkelingen in reizen en de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De Google Home is uit in Nederland en KLM biedt vier spraakgestuurde diensten aan

24 oktober 2018 door Dylan Cinjee

Vanaf vandaag biedt KLM vier Nederlandstalige spraakgestuurde diensten aan. Via de Google Home, de slimme speaker en spraakassistent van Google, die vanaf vandaag in Nederland te koop is, helpt KLM haar klanten bij het thuis plannen en voorbereiden van hun reis.

De Google Home neemt door middel van spraaksturing opdrachten aan. In lijn met KLM’s ambitie om met digitale innovaties haar klanten de ultieme reiservaring te bieden, lanceert KLM daarom vier services voor Nederlandstalige klanten. Twee diensten zijn volledig nieuw en vormen een aanvulling op twee al bestaande KLM ‘voice’ diensten, die allemaal zijn ontwikkeld op basis van kunstmatige intelligentie en KLM-technologie. De uitrol van de services start vanaf vandaag, waardoor alle ‘voice’ diensten al komende maand beschikbaar zijn.

Reisgids
De eerste nieuwe service helpt je bij het vinden van een passende reisbestemming op basis van de gewenste vluchtduur, budget, reisdatum en reisthema. KLM biedt de klant na een korte dialoog, drie passende bestemmingen aan, inclusief een korte uitleg van de bestemming. Via een link op zijn mobiele telefoon ontvangt de klant direct de actuele ticketprijzen.

Vertrekplanner
Met de tweede nieuwe service laat KLM de klant weten hoe lang voor vertrek op Schiphol aanwezig te zijn. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een technische verbinding met de systemen van Schiphol (API). De vertrekplanner adviseert de klant ook hoe laat van huis te vertrekken met de auto of het openbaar vervoer.

Vluchten zoeken en hulp bij inpakken koffer
De twee bestaande KLM ‘voice’ diensten die nu ook beschikbaar komen op de Google Home, helpen de klant bij het zoeken en boeken van vluchten en geeft persoonlijk advies over mee te nemen bagage op basis van de KLM-bestemming, de duur van de reis en de weersvoorspelling ter plaatse.

“De consument vindt en gebruikt ‘voice’ steeds meer in het dagelijks leven. De slimme speakers veroveren de wereld nóg sneller dan de smartphone. In lijn met onze pioniersgeest, presenteren wij daarom de nieuwste mogelijkheden met spraaksturing om zo wereldwijd voorop te blijven lopen in de serviceverlening en daarmee het reizen voor onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken.” – Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital Air France – KLM

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Gerelateerde Berichten

  • KLM introduceert inpakassistent op Google Home

    KLM introduceert vandaag haar intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent op Google Home. Hiermee biedt KLM passagiers…

  • KLM en GetYourGuide slaan handen ineen
    KLM en GetYourGuide slaan handen ineen

    Dankzij het nieuwe samenwerkingsverband tussen KLM en GetYourGuide, het grootste online boekingsplatform voor rondleidingen en…

  • Inpakken en Wegwezen en KLM presenteren praktijkcases

    Volgende maand, 10 september om precies te zijn, presenteren Marcel Beemsterboer (Inpakken en Wegwezen) en…

In categorie: E-commerce, Technologie, TravelNieuws, Trends, Usability & design Tags: Gadget, Google, Google Home, home, KLM, Spraakgestuurd

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Lees Interacties

Primaire Sidebar

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Reiswerk
Reiswerk
Vakantiebeurs
Vakantiebeurs
Breda University
RED Online Marketing

Nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang elke week de meest gelezen blogpostings van TravelNext

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Recente reacties

  • Julia op Reizigers vinden ervaringen waardevoller dan bezittingen

Tagcloud

mobiel TripAdvisor instagram travel KLM Airbnb Google NHTV Social Media Expedia Twitter TUI Vakantiebeurs destinatiemarketing Booking.com onderzoek technologie Facebook reviews hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2019 · TravelNext