• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De kracht van E-mail Marketing

16 oktober 2007 door Martin van Kranenburg

E-mail marketing is een krachtige tool om bezoekers naar je site te trekken. Voor relatief lage kosten kan je in een korte tijd een enorm aantal mensen bereiken. En mits op de juiste wijze ingezet helpt het ook om de omzet te verhogen. Maar ook hier geldt dat succes om een professionele aanpak vraagt.

1. Bepaal de doelstellingen.
2. Wees snel en to the point.
3. Test verschillende versies.
4. Maak het meetbaar.

Bepaal de doelstellingen
De centrale vraag is ‘Wat wil je dat de lezer gaat doen als hij de nieuwsbrief heeft geopend? Wat is de belangrijkste call to action? Wanneer ben je tevreden?’ Een goede voorbereiding met heldere doelstellingen voorkomt dat je een nieuwsbrief er uit doet die ‘een van de zovelen’ is. De “middle of the road” e-mail die al door duizenden andere bedrijven wordt verstuurd.

Wees snel en to the point
Gemiddeld lezen e-mail ontvangers 15 tot 20 seconden per e-mail. In die 20 seconden leest de ontvanger ongeveer 50 woorden. Dus hou de boodschap kort, eenvoudig, helder en simpel. Probeer ook niet teveel verschillende boodschappen in één nieuwsbrief te verpakken. Ook hier is schrijven, schrappen.

Test verschillende versies
De nieuwsbrief software biedt je de mogelijkheid om eenvoudig twee of meerdere versies van een nieuwsbrief maken. Maak hier ook gebruik van. Je stuurt bijvoorbeeld de test e-mail uit naar een representief aantal personen van je totale bestand en zo krijgt je waardevolle informatie over wat in de praktijk het beste werkt. Ook erg handig als er intern discussie ontstaat welke e-mail nu de beste is. Test het gewoon en laat de ontvanger beslissen.

Maak het meetbaar
Het mooie van e-mail marketing is dat het buitengewoon goed meetbaar is.
– Hoeveel ontvangers openen de mail? 
– hoeveel mensen klikken door naar de website?
– Naar welke onderdelen?
– Hoe lang blijven ze op de website ?

Meer lezen over e-mail marketing? Ga dan naar Marketingfacts.nl I E-mail Marketing
 

Gerelateerde Berichten

  • Event driven e-mail marketing volgens Conrad

    Post purchase e-mail campagne Conrad Na een korte introductie van Mick Lodder die de zaal…

  • Optimizing the travel life cycle through e-mail

    Sinds 2008 is Wouter Blok http://twitter.com/#!/wouterblok in de rol van CMO verantwoordelijk voor de marketing…

  • KLM wint gouden E-mail Marketing Award

    KLM heeft een gouden E-mail Marketing Award (EMMA) in de wacht gesleept. Tijdens de Nationale E-mailmarketing…

Categorie: E-mailmarketing, Marketing

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel Booking.com Expedia reizen onderzoek TripAdvisor instagram travel hotels Facebook reviews Social Media technologie destinatiemarketing TUI NHTV Vakantiebeurs KLM Airbnb Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext