• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De rijkdom van User Generated Content (UGC)

7 november 2011 door Martin van Kranenburg

Door de interactieve mogelijkheden van internet en de opkomst van social media genereren consumenten steeds meer zelf content, de beroemde User Generated Content. Deze content wordt steeds belangrijker in het productieproces. Foto’s en vakantievideo’s van klanten (bijvoorbeeld via Youtube (http://www.youtube.com/sawadee#p/u/3/0wEkny_qBjA) kunnen worden gebruikt om andere klanten te inspireren. Reviews, tweets en andere online gesprekken zijn interessante ‘ínsight information’ voor marktonderzoek.

Naarmate de consument zelf meer invloed kan uitoefenen op het productieproces wordt de betrokkenheid groter. Grotere betrokkenheid betekent veelal meer emotionele binding met je merk/bedrijf.

Landvananwb.nl
Ook is het belangrijk voor de betrokkenheid wie het initiatief neemt (de mate van autonomie). Aan ANWB-leden wordt gevraagd om leuke dagtrips op de site ‘landvananwb.nl’ te plaatsen en mee te stemmen op het ‘allerleukste uitje’. De ANWB probeert middels een wedstrijd gezamenlijk tot een lijst van goede tips te komen. Bij het gebruiken van feedback (reviews etc.) ligt het initiatief geheel bij het bedrijf, bij co-consuming (zoals couchsurfing) bij de consument.

User generated content model
De vijf categorieën (kolommen) in het model zijn verder uitgewerkt in dit artikel http://issuu.com/tonvermeulen/docs/nritmagazine20113. Het is verkenning van de stand van zaken in 2011 met een aantal inspirerende voorbeelden. Ook wordt het model toegelicht in het recent verschenen boek ‘Concept – en productontwikkeling in het toerisme’ geschreven door docenten van de NHTV en gepubliceerd door NRIT.

Dit artikel is geschreven door Marian van der Ent, Hogeschooldocent NHTV.

Gerelateerde Berichten

  • User Generated Marketing

    De uitgaven aan online marketing zullen de komende jaren blijven groeien. Uit gegevens van Forrester…

  • Travel 2.0 & User Generated Content

    Het kanaal Internet ontwikkelt zich steeds meer van éénrichtingsverkeer naar een interactief platform. Bij Travel…

  • Ook jouw klanten gebruiken User Generated Content om zich te laten inspireren

    Reisorganisaties slagen er volgens nieuw onderzoek van Yahoo! niet in om de consument te voorzien…

Categorie: Marketing, Online PR en branding Tags: User Generated Content

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Jos de Schiffart zegt

    7 november 2011 om 12:48

    MijnAlbum biedt reis organisaties de mogelijkheid om terugkerende reizigers een premium te bieden in de vorm van een (branded) fotoboek. Naast de eigen vakantiefoto’s kunnen hier vouchers in opgenomen worden voor een volgende reis/ om uit te delen aan familie en vrienden die het fotoboek van de vakantie bekijken.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV reviews Booking.com reizen KLM destinatiemarketing Facebook technologie Expedia Social Media travel instagram TripAdvisor onderzoek TUI Vakantiebeurs Airbnb Google mobiel hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext