• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De statistieken van social travel [infographic]

21 november 2012 door Annelies Hulshof

Social travel, ik ben zelf ook een ontzettende fan van omgaan met locals als je op reis of vakantie bent. Alleen zij kennen de geweldige plekjes van een bestemming of kunnen je pas echt introduceren bij de lokale gebruiken en cultuur. Social travelsite Touristlink heeft  een infographic gemaakt waarin ze laten zien hoe social travel haar plaats inneemt in het leven van een reiziger. 

Social travel groeit hard

De infographic geeft aan dat de revenue op social travel met 103% gestegen is, terwijl ‘normaal’ reizen een groei kent van slechts 4%. De inkomsten die vanuit social travel wordt gegenereerd zijn zo’n 35% van de totaalinkomsten van de reisbranche in Amerika.

Herboeken op basis van reviews

Reviews zorgen ervoor dat reizigers afzien van hun geboekte hotel (35%), luchtvaartmaatschappij (15%) of zelfs een totaal ander land (12%).

78% van de reizigers geeft in dit onderzoek aan dat ze hun keuze voor een bepaald restaurant laten beïnvloeden door sociale media. 84% geeft aan dat reviews de manier van reizen beïnvloeden.

Getting the most

Hoe haalt een reiziger het meest uit social travel:

  • Leg contact met locals voor je vliegt
  • Vind mensen om bij te verblijven, zoek voor activiteiten in de buurt
  • Krijg exclusieve deals bij reisorganisaties die je volgen op sociale media
  • Krijg persoonlijke aanbevelingen voor bezienswaardigheden, gebaseerd op je sociale profielen
  • Deel je sociale profielen waar mogelijk met andere reizigers, zorg voor plaatsen naast elkaar

De infographic

Gerelateerde Berichten

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

  • Traveltrends Infographic
    Infographic - Traveltrends en statistieken

    Funsherpa heeft een uitgebreide infographic de wereld in geslingerd waarin traveltrends overzichtelijk staan aangegeven die spelen in…

Categorie: Social media Tags: infographic, social travel, touristlink

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Een local als reisspecialist en boeker. Nieuwe dimensie van social travel? - TravelNext schreef:
    24 januari 2014 om 16:46

    […] Social travel is niet meer weg te denken in de reiswereld. Hoewel er verschillende definities van bestaan, kan in het algemeen gesteld worden dat sociale media innovatie een van de belangrijkste pijlers is voor social travel. Het hele idee van ‘social’ in onze branche is gebaseerd op het uitwisselen van reisinformatie binnen en buiten onze sociale netwerk, via o.a. Twitter, Facebook andere apps en tools. Maar in hoeverre wordt social travel doorgevoerd in de marketingstrategie? Ik ontdekte een nieuwe OTA genaamd thailanddirect.nl en wilde hier dieper op ingaan. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google Airbnb Facebook technologie TUI Social Media instagram hotels Expedia mobiel Vakantiebeurs onderzoek travel NHTV Booking.com KLM reizen reviews destinatiemarketing TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring