Social travel, ik ben zelf ook een ontzettende fan van omgaan met locals als je op reis of vakantie bent. Alleen zij kennen de geweldige plekjes van een bestemming of kunnen je pas echt introduceren bij de lokale gebruiken en cultuur. Social travelsite Touristlink heeft  een infographic gemaakt waarin ze laten zien hoe social travel haar plaats inneemt in het leven van een reiziger. 

Social travel groeit hard

De infographic geeft aan dat de revenue op social travel met 103% gestegen is, terwijl ‘normaal’ reizen een groei kent van slechts 4%. De inkomsten die vanuit social travel wordt gegenereerd zijn zo’n 35% van de totaalinkomsten van de reisbranche in Amerika.

Herboeken op basis van reviews

Reviews zorgen ervoor dat reizigers afzien van hun geboekte hotel (35%), luchtvaartmaatschappij (15%) of zelfs een totaal ander land (12%).

78% van de reizigers geeft in dit onderzoek aan dat ze hun keuze voor een bepaald restaurant laten beïnvloeden door sociale media. 84% geeft aan dat reviews de manier van reizen beïnvloeden.

Getting the most

Hoe haalt een reiziger het meest uit social travel:

  • Leg contact met locals voor je vliegt
  • Vind mensen om bij te verblijven, zoek voor activiteiten in de buurt
  • Krijg exclusieve deals bij reisorganisaties die je volgen op sociale media
  • Krijg persoonlijke aanbevelingen voor bezienswaardigheden, gebaseerd op je sociale profielen
  • Deel je sociale profielen waar mogelijk met andere reizigers, zorg voor plaatsen naast elkaar

De infographic