• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De toekomst van online travel search

19 oktober 2012 door Annelies Hulshof

Een interessant artikel op HotelNewsNow laat zien dat het online zoeken nog steeds essentieel is voor de reisindustrie. Voor zowel de desktop als op mobiel. Verschillende marketeers laten de toekomst van het zoeken zien in de travelindustrie. 

Online content

Zo’n 80% van de bezoeken aan het internet beginnen met een online zoekopdracht. Het is daarom essentieel om online content te optimaliseren voor hotelwebsites om met de rest in de markt te kunnen concurreren.

“Het creëren van content is daarmee één van de weinige mogelijkheden waarmee kleinere, onafhankelijke ketens zich kunnen onderscheiden van de grotere ketens en de concurrentiestrijd aan kunnen gaan”, geeft Jack Feuer aan, oprichter van Digital Marketing Works.

Tran Hang, head of the travel industry bij Google geeft aan: “Het is immers de intentie van Google om de juiste persoon aan de juiste zoekresultaten te koppelen, daar kun je als hotel nu op inspelen door de juiste contextuele informatie te bieden.”

Mobiel

Ook mobiel heeft in het artikel een hoge prioriteit. Mobiel gaat volgens Clem Bason, directeur bij Hotwire Group, veel, veel sneller vooruit dan we dachten, zij zien het gebruik per dag toenemen. Zo’n 20% boekt via mobiel, maar hij geeft aan dat mobiel ook verantwoordelijk is voor minstens 34% van wat er op desktop geboekt wordt. De user experience is op een smartphone niet optimaal en daardoor schakelen klanten over naar desktop.

Adam Goldstein, mede-oprichter en CEO van Hipmunk, geeft aan dat aanbieders via mobiele sites niet alle benodigde informatie aan de klant kunnen bieden. “Sommige klanten willen het zekere voor het onzekere en zeker zijn van het feit dat jij hen alles kunt bieden. En op mobiel.. is er simpelweg niet zo veel ruimte om hen deze allemaal te bieden”. Ook zij bieden in hun app zelf niet de mogelijkheid om ‘alle mogelijke vluchten’ te laten zien. “Er is gewoon niet de mogelijkheid om zo veel data naar een smartphone te zenden.”

De toekomst van het zoeken

Alle drie de marketeers zijn het er over eens dat online zoeken alleen maar sterker zal worden. In de wereld van travel search, zullen in de toekomst veel meer content bestaan uit afbeeldingen en video’s. En volgens Tran Hang zijn een boel mensen ook op zoek naar dat soort content.

Clem Bason geeft zelfs aan dat het adverteren via de tv in de toekomst niet meer zal bestaan, “de mogelijkheid om een video te uploaden en die aan miljoenen mensen online te laten zien gaat de 15 seconden durende tv commercials op radio en tv doen doodbloeden.”

Wat vinden jullie? Hoe ziet de toekomst van het zoeken eruit? Gaat dat via mobiel, desktop en hoe zit het volgens jou met de tv-commercials: zullen die echt doodbloeden?

Afbeelding: Jeffrey Beall
Bron: Hotel News Now 

Gerelateerde Berichten

  • Travel Search Event

    Eerste Travel Search Event Dinsdag 15 juni organiseren OmnIT, Emid en Exalead het eerste Travel…

  • Responsive design hampshire hotels
    Mobiel en Online Reputatie volgens Hampshire Hotels #eTravel13

    Verwondering maakte zich meester van de slechts 26-jarige Ewoud Frielink, e-Commerce Executive van Hampshire Hotels,…

  • De toekomst volgens Skyscanner, Disney en AGConsult: USABILITY

    Olivier Dujardin organiseerde al enige jaren met succes het Travel congres voor onder andere Travel360…

Categorie: E-commerce Tags: adam goldstein, Clem Bason, Jack Feuer, online, Tran Hang, travel search

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Expedia NHTV Vakantiebeurs Google instagram onderzoek travel reviews KLM Social Media mobiel hotels destinatiemarketing Airbnb reizen TripAdvisor Facebook TUI Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring