Een interessant artikel op HotelNewsNow laat zien dat het online zoeken nog steeds essentieel is voor de reisindustrie. Voor zowel de desktop als op mobiel. Verschillende marketeers laten de toekomst van het zoeken zien in de travelindustrie.
Online content
Zo’n 80% van de bezoeken aan het internet beginnen met een online zoekopdracht. Het is daarom essentieel om online content te optimaliseren voor hotelwebsites om met de rest in de markt te kunnen concurreren.
“Het creëren van content is daarmee één van de weinige mogelijkheden waarmee kleinere, onafhankelijke ketens zich kunnen onderscheiden van de grotere ketens en de concurrentiestrijd aan kunnen gaan”, geeft Jack Feuer aan, oprichter van Digital Marketing Works.
Tran Hang, head of the travel industry bij Google geeft aan: “Het is immers de intentie van Google om de juiste persoon aan de juiste zoekresultaten te koppelen, daar kun je als hotel nu op inspelen door de juiste contextuele informatie te bieden.”
Mobiel
Ook mobiel heeft in het artikel een hoge prioriteit. Mobiel gaat volgens Clem Bason, directeur bij Hotwire Group, veel, veel sneller vooruit dan we dachten, zij zien het gebruik per dag toenemen. Zo’n 20% boekt via mobiel, maar hij geeft aan dat mobiel ook verantwoordelijk is voor minstens 34% van wat er op desktop geboekt wordt. De user experience is op een smartphone niet optimaal en daardoor schakelen klanten over naar desktop.
Adam Goldstein, mede-oprichter en CEO van Hipmunk, geeft aan dat aanbieders via mobiele sites niet alle benodigde informatie aan de klant kunnen bieden. “Sommige klanten willen het zekere voor het onzekere en zeker zijn van het feit dat jij hen alles kunt bieden. En op mobiel.. is er simpelweg niet zo veel ruimte om hen deze allemaal te bieden”. Ook zij bieden in hun app zelf niet de mogelijkheid om ‘alle mogelijke vluchten’ te laten zien. “Er is gewoon niet de mogelijkheid om zo veel data naar een smartphone te zenden.”
De toekomst van het zoeken
Alle drie de marketeers zijn het er over eens dat online zoeken alleen maar sterker zal worden. In de wereld van travel search, zullen in de toekomst veel meer content bestaan uit afbeeldingen en video’s. En volgens Tran Hang zijn een boel mensen ook op zoek naar dat soort content.
Clem Bason geeft zelfs aan dat het adverteren via de tv in de toekomst niet meer zal bestaan, “de mogelijkheid om een video te uploaden en die aan miljoenen mensen online te laten zien gaat de 15 seconden durende tv commercials op radio en tv doen doodbloeden.”
Wat vinden jullie? Hoe ziet de toekomst van het zoeken eruit? Gaat dat via mobiel, desktop en hoe zit het volgens jou met de tv-commercials: zullen die echt doodbloeden?
Afbeelding: Jeffrey Beall
Bron: Hotel News Now