• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De toekomst van reisapplicaties gaat over “connecting the dots”

25 juni 2014 door Peter Boermans

Eindelijk zomer! Laten we op vakantie gaan! Voordat je in dat waanzinnige zwembad kunt duiken, of een nieuwe stad kunt verkennen begint het vermoeiende gedeelte: de zoektocht naar een bestemming, de zoektocht naar een hotel, het scannen van al die online reviews, bedenken hoe je op de plaats van bestemming gaat komen, op Google maps zoeken waar het hotel is en hoe ver het naar het strand is, meer reviews scannen, de hotelpagina scannen etcetera. Zodra je eindelijk besluit waar je heen gaat, begint het hele proces opnieuw: wat is er te doen in de omgeving, wat is het beste restaurant, hoe ontmoet je mensen, hoe ga je van punt A naar punt B en wat voor weer wordt het… In het digitale tijdperk en grote hoeveelheden data welke door API’s gemakkelijk ontsloten worden luidt de vraag: “Is er geen betere manier om je vakantie te vinden en er het meest uit te halen?”

Stel je een website voor waar je je ideale vakantiebestemming kunt vinden gebaseerd op jouw persoonlijke interesses. Stel je een app voor die door alle beoordelingen scant en je de beste vakantiebestemming presenteert op basis van jouw voorkeuren. Stel je een app voor die je vertelt wie er op dezelfde locatie op vakantie is zodat je samen een stad kunt verkennen. Kijkend naar de data die al beschikbaar is hebben we een aantal ideeën en voorbeelden van API’s om geïnspireerd te raken over nieuwe manieren waarop je reizen kan benaderen.

Het ontdekken van een locatie met API

Waarom zou je geen booking app creëren die je alle informatie met betrekking tot een stad en een hotel geeft? Wat kost een weekend Parijs vergeleken met Londen door middel van het integreren van de kosten van een gemiddelde maaltijd en openbaar vervoer. Waarom zou je niet de zoekresultaten van interessante restaurants en activiteiten in de buurt verrijken? Denk aan een app die een muziek afspeellijst baseert op je huidige locatie. Al helemaal wanneer je op vakantie bent en je in de buitenlandse cultuur wilt duiken, waarom niet beginnen met lokale muziek? Spotify heeft zojuist een nieuwe versie van hun API gelanceerd om dit soort dingen mogelijk te maken. Er zijn ook veel zaken die je liever ontwijkt tijdens een vakantie, zoals luchtvervuiling of grote hoeveelheden verkeer van de grote weg die voor je hotel ligt. Data hierover is beschikbaar, het moet alleen nog toegevoegd worden als feature in een

Lastminute zonneschijn API’s

Niemand wil op een strandvakantie de hele dag binnen zitten omdat het regent. Natuurlijk kunnen we het weer niet voorspellen, maar je kunt je vakantiebestemming uitkiezen aan de hand van het weer. Data over het weer is beschikbaar, net als data die het klimaat voorspelt. Combineer dit met een kaart en je hebt een booking search engine om geweldige locaties te vinden voor lastminute vakanties met “goed weer” garantie.

maps

Things to do API’s

Soms kun je je overweldigd voelen tijdens een stedentrip omdat er gewoon zoveel te doen is. Wat denk je ervan om de Facebook likes van een reiziger te koppelen aan toekomstige evenementen en deze te presenteren met een lijst van activiteiten te doen in de omgeving. Wellicht ben je je er niet eens van bewust dat je favoriete artiest vanavond bij je in de buurt optreedt of dat er een sport evenement in de buurt is. Je kunt ook toegang krijgen tot een overzicht van alle evenementen op stadskalenders. Het scheelt ontzettend veel tijd om alleen de evenementen te bekijken die interessant zijn, in plaats van door elk evenement te bladeren.

Let’s get social

Iedereen praat over social media in combinatie met reizen, maar nog niemand heeft het perfecte recept gevonden. Een van de redenen hiervoor zou de eindeloze hoeveelheid beschikbare informatie in sociale netwerken, review websites en travel communities kunnen zijn. Wellicht kan de technologie Natural Language Processing (NLP) daarmee helpen. Wat zijn hidden gems die andere reizigers ontdekt hebben, welk restaurant serveert het beste nagerecht en waar is het personeel het meest vriendelijk? Er zou een app kunnen zijn die je inlicht over wat er nu en straks in opkomst is zonder dat je alle sociale kanalen hoeft te bekijken. Vanuit een ander oogpunt: zou het niet interessant zijn voor een bestemming om te weten hoeveel mensen overwegen die kant uit te komen of wat ze op grote schaal over de bestemming schrijven?

Wat is er nu mogelijk? Travel Tech Hackaton

Zoals hierboven geïllustreerd, is er al veel data beschikbaar. Toch denken we dat er nog veel meer mogelijk is en dat het tijd is geworden om nog een stapje verder te gaan. Graag willen we iedereen (studenten, designers, entrepreneurs, marketeers en developers) die samen met ons willen ontdekken en onderzoeken hoe de toekomst van reizen eruit ziet uitnodigen voor een Travel Tech Hackathon op 30 juni a.s. welke in samenwerking met OpeNER georganiseerd wordt. Je kunt je nog aanmelden.

Wij bieden exclusieve toegang tot onze Olery Hotel Review Data API. Deze geeft toegang tot de eigen Guest Experience Index scores van hotels gecalculeerd aan de hand van een algoritme welke rekent met verschillende factoren om de betrouwbaarheid van reviews te bepalen. De Hotel Review Data API voorziet ook in geaggregeerde review ratings en in een scala aan subonderwerpen. Momenteel is de API alleen beschikbaar voor een select aantal partners maar deze wordt binnenkort beschikbaar voor openbaar gebruik.

Gerelateerde Berichten

  • De top 10 reiservaringen van de toekomst en hoe ze te gebruiken?

    Afgelopen voorjaar bracht de ANVR samen met Cherry LAB het rapport Travel Experience Tomorrow uit.…

  • De toekomst van online travel search

    Een interessant artikel op HotelNewsNow laat zien dat het online zoeken nog steeds essentieel is…

  • The Social Travel Summit: ’s werelds beste travelbloggers

    Op 15 en 16 april a.s. vindt in Leipzig, Duitsland “The Social Travel Summit” plaats.…

Categorie: Apps, Technologie Tags: API, app linking, hackaton, olery, reviews

Over Peter Boermans

Peter is Chief Product Officer en co-founder van Olery. Olery’s producten transformeren online reviews, social media en feedback van gasten tot waardevolle en bruikbare input voor het optimaliseren van je hotel. In korte tijd zijn het onmisbare tools voor het managen van de guest experience geworden. Voor de oprichting van Olery was Peter Creative Director bij Concepts of Realisation, een online conceptueel bureau, waar hij verantwoordelijk was voor het concept en design van verschillende projecten bij klanten waaronder KPN. Daarvoor was hij visual designer in Milaan en Dubai. In zijn examenjaar op de middelbare school richtte hij een web design bureau op. Peter ging naar de Rotterdam School of Management en naar het Amsterdam Fashion Institute, met een specialisatie in concept & branding.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. websites in travel schreef:
    8 juli 2014 om 10:44

    […] Een ander mooi voorbeeld is de Amerikaanse site Daily Dress Me. Om conversie te optimaliseren advies geven voor perfecte aankopen. Je kunt je outfits bestellen aan de hand van de weersverwachting en de stad waar je bent. Een soort weather API wat ook voor reisorganisaties interessant kan zijn zoals te lezen in deze blog! […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen NHTV technologie Booking.com travel TripAdvisor Airbnb onderzoek hotels Vakantiebeurs TUI Facebook KLM Social Media Expedia destinatiemarketing mobiel instagram reviews Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext