• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De toekomst volgens KLM

12 december 2019 door Sharon Evers

De manier waarop reizigers zoeken, boeken en op reis gaan, verandert. Hoe beïnvloeden technologie en de reiziger zelf het reizen in 2020? KLM blikt vooruit op de toekomst van reizen: van boeken via voice-technologie en duurzaam reizen met de trein als alternatief tot door de security met gezichtsherkenningstechnologie.

G en Z en millennials gaan voor ‘Destination Instagram’*
De helft van Gen Z en millennials houden bij het boeken rekening met het ‘Instagramgehalte’ van hun bestemming – hoeveel likes levert het op? Voor 25,8 procent van hen is het zelfs een vereiste dat op de vakantiebestemming mooie foto’s gemaakt kunnen worden. Die foto’s moeten wel authentiek en eigen zijn (zie Reisinspiratie op social media komt van vrienden en familie).

Steeds meer reizigers oriënteren zich via voice
Veel mensen besteden uren aan het afspeuren van zoekmachines en websites op zoek naar de ideale reisbestemming. De smart speaker neemt dit uitzoekwerk direct van hen over. Reizigers vinden de ideale bestemming en een passend vliegticket steeds vaker met behulp van voice-technologie. De boeking service van KLM, die voornamelijk wordt gebruikt met de Google Assistent, groeit met 10 procent gebruikers per maand.

Reisinspiratie op social media komt van vrienden en familie*
Instagram vormt ook in 2020 een steeds belangrijkere bron van reisinspiratie. Daarbij kijken reizigers vooral naar posts van vrienden en familie (65,3 procent) of van onbekenden via hashtags (45,9 procent). Influencers en bekende mensen worden minder vaak gezien als inspiratiebron voor de vakantie (14,5 procent). Sterker nog, meer dan de helft van de reizigers vindt foto’s van reisbestemmingen die influencers delen niet geloofwaardig.

Combinatie van vliegreis en treinreis stijgt in populariteit
Duurzaamheid is belangrijk en reizigers houden daar rekening mee wanneer ze een reis boeken. Daarom slaan reisaanbieders de handen ineen om waar mogelijk op korte afstanden de trein als alternatief aan te bieden. Zo voegt KLM meer mogelijkheden aan haar website toe om korte afstanden met de trein te plannen. Uitgangspunt hierbij is dat de combinatie van reizen met de trein en het vliegtuig eenvoudig kan worden gepland en geboekt.

CO2-compensatie geregeld?
Het aantal passagiers dat hun aandeel in de CO2-uitstoot van hun vlucht compenseert, neemt toe. Uit een poll* van KLM blijkt dat 38,8 procent van de reizigers van plan is om volgend jaar CO2 te gaan compenseren. Om ervoor te zorgen dat reizigers dit nog sneller en eenvoudiger kunnen doen, introduceert KLM in 2020 het ‘CO2-tikkie’.

Je gezicht als paspoort
Op het vliegveld zullen de rijen straks een stuk korter zijn dankzij gezichtsherkenningstechnologie. KLM startte dit jaar met de eerste tests waarbij reizigers met een selfie in de KLM-app zonder paspoort langs controlepunten kunnen, zoals security, lounge-toegang of bij het instappen in het vliegtuig. In de KLM-app zien reizigers waar ze op het vliegveld van deze technologie gebruik kunnen maken. In 2020 kunnen steeds meer reizigers hiermee in aanraking komen, doordat er nieuwe tests starten. Het is uiteraard de eigen keuze van de reizigers of zij deze digitale ontwikkeling willen proberen.

AI verkort wachttijd bij onverwachte situaties
Bij onverwachte situaties, zoals noodweer, kunnen vluchten vertraging oplopen. Artificial Intelligence (AI) helpt passagiers hier zo min mogelijk hinder van te ondervinden. Door razendsnel uit te rekenen hoe de beschikbare vliegtuigen en bemanning het best kunnen worden ingezet, vertrekken in 2020 bij KLM nog meer vluchten op tijd.

Nog meer keuze voor luxe of relaxen op het vliegveld
Met nieuwe innovaties kunnen reizigers hun tijd op het vliegveld nog beter besteden. Zo kunnen transferreizigers terecht in een slaapcabine in de nieuwe non-Schengen Crown Lounge van KLM voor een powernap. Of ze kunnen luxe dineren bij Restaurant Blue en het menu proberen dat is samengesteld door sterrenchef Joris Bijdendijk.

Mobiele telefoon bewust vaker uit of thuis*
Reizigers willen hun mobiele telefoon niet of minder gebruiken tijdens de vakantie, maar kunnen tegelijkertijd ook niet meer zonder. De helft van de reizigers wil hun smartphone zo min mogelijk gebruiken tijdens de vakantie, maar geeft aan dat dit niet altijd lukt. Bijna een derde van de reizigers wil zelfs op reis zonder telefoon, maar is bang niet zonder te kunnen.

* Poll (N=400) uitgevoerd door Factsnapp in opdracht van KLM.

Gerelateerde Berichten

  • KLM best practice Social Media

    Social Media zijn geen hype. Inmiddels is iedereen er van overtuigd dat we een nieuw…

  • KLM Cityguide: Nieuwe social actie van KLM

    Vandaag bracht KLM een e-mailing naar buiten over hun nieuwe Cityguides. Met deze kLM Cityguide…

  • Flynt van KLM
    Ontmoet Flynt: De nieuwe social media V.I.P. van KLM

    De bibliotheek van social media cases in de travel wereld zijn redelijk vaak KLM-blauw gekleurd.…

Categorie: Social media, Technologie, TravelNieuws

Over Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV Vakantiebeurs TUI mobiel technologie KLM TripAdvisor reviews Expedia onderzoek Google destinatiemarketing hotels instagram Social Media Facebook reizen travel Airbnb Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext