• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Sasja van As: De toerist van 2020

29 november 2012 door Alexander Lamprecht

Sasja van As heeft in haar inspiratiesessie op het TravelNext Congres 2012 verteld hoe zich de toerist gaat bewegen in 2020. Het reislandschap verandert continu.

Werf jong personeel

Sasja maakt de oproep om jong personeel in de toerisme branche te werven. Die zijn ook meer thuis in de nieuwe media en brengen frisse wind in de organisatie.
De groei van het aantal vakanties stagneert. Dit is mede veroorzaakt door de frequentie van het reizen. Daarnaast zijn de bestedingen bij reizigers onder de druk. Maar Sasja wil iedereen gerust stellen een geeft aan dat Nederlanders op vakantie blijven gaan.

Toch zijn er voldoende kansen voor de reisindustrie om zich te onderscheiden en de reiziger een toegevoegde waarde te bieden. Ga de mobiele kant op, zoek de media op waar de klanten vandaan komen. Ontwikkel een reis specifiek voor de doelgroep en ga naar de klant toe. Het opzetten van een hybride vakantiewinkel (combinaties opzoeken) heeft ook een enorm potentiaal in toekomst. Of biedt bijvoorbeeld echte last minutes aan (zie het voorbeeld van BakerTweet. Een andere manier is om de (online) gidsen leuk te maken! Ikea is hier een goed voorbeeld van.

Hoe ziet de digitale leisure reiziger uit?

Mobiel wordt steeds meer een reisassistent. De reisplannen worden gedeeld via social media. De reisagent zal nog steeds in toekomst een belangrijke rol spelen!

Ga mee op reis met de reiziger!

Uit onderzoek valt op dat de reisagent bij het opzetten van een reis wel betrokken is, maar als de reiziger op reis gaat wordt het echter minder. Ga mee met de reiziger! Blijf adviseur gedurende het hele reisproces! De reiziger heeft behoefte aan informatie op de locatie. Ga ook na de reis vragen, wat de reiziger van de reis vond en gebruik deze informatie om de diensten te verbeteren. Zo win je de klant van het leven!

Er zijn zeker wel kansen om de digitale reiziger te benaderen. Hierbij moet men zich bewust zijn dat de reiziger:

  • grip heeft op technologische mogelijkheden
  • gebruik maakt van mobiele apparaten om reisinformatie op te zoeken
  • behoefte heeft aan relevantie gedurende het hele reisproces.

Veel informatie over hoe de toerist van 2020 eruit ziet kun je in de ING studie #travel2020 teruglezen. Hoe zien jullie de toekomst van travel?

De presentatie


Gerelateerde Berichten

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

  • Vijf redenen waarom je naar het TravelNext Congres moet komen

    Op donderdag 29 november organiseert TravelNext samen met NBTC en Upstream het TravelNext Congres in…

  • Travelnext congres William Bakker Think! Social Media
    William Bakker Think! Social Media spreekt op het TravelNext Congres

    William Bakker wordt gezien als één van de leiders in de wereld op het gebied…

Categorie: Social media, TravelNext Congres Tags: #travel2020, Sasja van As, travelnext congres

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. #TravelNext Congres: een terugblik - TravelNext schreef:
    10 december 2012 om 09:13

    […] presenteerde ons de toerist van 2020 en gaf een duidelijk advies: ga met je reiziger mee op reis. Hier lees je alles over haar presentatie op […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Facebook reizen TripAdvisor KLM Vakantiebeurs Social Media travel Expedia reviews technologie instagram NHTV Airbnb hotels TUI destinatiemarketing Google Booking.com mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext