Al weer een paar dagen begeven we ons in het nieuwe jaar, 2014. De redactie van TravelNext wenst iedereen een fantastisch en reislustig 2013 toe! Dat er maar veel mooie dromen uit mogen komen.

2014 wordt ongetwijfeld ook een jaar met weer veel mooie blogs over online marketing in onze fantastische branche. Maar eerst even terugkijken naar 2013, met een overzicht van de top 10 blogs die in 2013 het meest gelezen zijn.

1. De succesvolle weg die Booking.com heeft uitgevonden

Door: Annelies Hulshof & Emile Breure | op: 28 mei 2013

Grondlegger Geert-Jan Bruinsma vertelde een tijd geleden op Mark! het indrukwekkende verhaal van hoe Booking.com uitgroeide van een eenmanszaak met een servertje onder het bureau tot de grootste hotelboekingssite ter wereld. Inmiddels hebben ze 85 kantoren wereldwijd! Hoe ze dat hebben gedaan? Stap voor stap, alle besluiten baserend op harde data en door continu mee te groeien met de ontwikkelingen van het internet. Lees meer…

2. Startup TicketSpy, toont je de verborgen ticketprijzen

Door: Jaap Hoogesteger | Op: 17 januari 2013

Een goedkoop vliegticket boeken is zo makkelijk nog niet. Creditcard toeslag, brandstof toeslag, luchthavenbelasting en allerlei andere bijkomende kosten zorgen voor een vertekent beeld van wat het ticket nu eigenlijk kost. TicketSpy, opgericht door David Elliot en Ingmar Bruinsma, informeert over de kleine lettertjes en publiceert dagelijks ticketdeals die niet aan de grote klok gehangen worden. Lees meer…

3. Voormalig Gidsy lanceert GetYourGuide in Nederland

Door: Annelies Hulshof | Op: 28 augustus 2013

In april al werd Gidsy overgenomen door GetYourGuide. Vanaf augustus komt GetYourGuide ook naar Nederland. Daarmee worden duizenden tours en activiteiten in Nederland toegankelijk voor toeristen, en komen ook de ‘staycationers’ in ons land aan hun trekken. Edial Dekker (ex-Gidsy CEO) vertelt over de overname, de lancering op de Nederlandse markt en blikt vooruit. Lees meer…

4. Sosocio: Gebruik Facebook foto’s om een postkaart vanaf je vakantieadres te sturen

Door: Redactie TravelNext | Op: 2 april 2013

We sturen allemaal graag een kaart naar onze familie vanaf ons vakantie-adres! Het is alleen zo jammer dat je kaartje pas op de mat valt als je zelf al weer lang en breed thuis bent. Met SoSocio kunnen consumenten namelijk vakantiefoto’s op Facebook gebruiken als postkaart en zowel fysiek per post als digitaal versturen. Lees meer…

5. Hoe vindt Wouter Blok zijn ideale vakantie online?

Door: Anna-Maria Giannattasio | Op: 22 januari 2013

Wouter Blok geeft in een interview met Anna-Maria aan hoe hij zijn vakantie online vindt en beleeft. Hieruit komen een aantal interessante tips voor de vakantiezoekers onder ons die iets minder bedreven zijn met de sociale travelnetwerken die ons het zoeken makkelijker dienen te maken! Lees meer…

6. Toeristische promotie-organisaties en online marketing: een momentopname

Door: Jeroen Beelen | Op: 8 januari 2013

Hoe sociaal  zijn toeristische promotieorganisaties (DMO’s) in Nederland? Tweedejaars studenten van de NHTV hebben in samenwerking met destinatiemarketingbureau LocalSecret een onderzoek gedaan naar de stand van zaken, ervaringen en verwachtingen van DMO’s rondom het gebruik van nieuwe marketingtechnieken, zoals sociale media, mobiele apps en location based services. Lees meer

7. Travel Trends 2013: De reiziger verandert, de aanbieder verandert

Door: Annelies Hulshof | Op: 2 januari 2013

Travelmedia kijkt jaarlijks vooruit met haar TravelTrends rapport. Zij geeft daarin het woord aan een tiental toppers uit de Belgische reisindustrie die ons eens haarfijn uitleggen wat 2013 ons allemaal te bieden heeft. Lees meer

8. Visual Storytelling: 5 voorbeelden in de reisbranche

Door: Jaap Hoogesteger | Op: 12 februari 2013

Hoe staat het met visual storytelling in de reisbranche? In deze blogpost laat Jaap 5 goede voorbeelden van visual storytelling in de reisbranche zien. Lees meer

9. Campagne review Booking.Yeah

Door: Anna-Maria Giannattasio | Op: 25 januari 2013

Booking.com waagde haar marketing naar het vaste scherm in de woonkamer met een televisie campagne. Het eerste filmpje: Booking.Yeah was al snel een hit op Twitter en andere sociale media. Omdat hij zo goed is? Ga er maar even voor zitten. Geluid aan. Alles klopt gewoon.  Made in Holland: reclamebureau Wieden+ Kennedy Amsterdam. Schot in de roos! Lees meer

10. Adjiedj Bakas: Outsiders veranderen iedere branche, ook de reisbranche

Door: Jaap Hoogesteger | Op: 8 januari 2013

Adjiedj Bakas is het met ongeveer 50% van wat er in het ‘Trendrapport Toerisme, Recreatie en Vrije Tijd’ van NRIT en NHTV staat eens. Punten waarop Bakas het oneens is met het rapport zijn co2, energie, het feit dat ouderen steeds meer geld te besteden hebben en dat social media hot is. Lees meer