• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Delta.com $20 mln dollar meer omzet door inzet Usability Testing!

21 december 2007 door Martin van Kranenburg

Op het weblog van Eduard de Wilde staat een interessant artikel over het belang van usability testing. Het heeft Delta.com in iedergeval een extra opbrengst opgeleverd van $20 mln. Eduard de Wilde heeft een korte vertaling gemaakt van de belangrijkste bevindingen:

1. Snij in instructies: natuurlijk moet je duidelijk maken wat iemand op een pagina moet doen. Maar teveel instructies leidt af.

2. Verander beschrijvende titels in actie titels: dus in plaats van te vertellen dat je op de pagina van het orderformulier bent aangekomen, moet je vertellen dat op deze pagina ze de bestelling kunnen plaatsen.

3. Haal ‘welkom’ van je homepage. Dit vond ik wel een verassende. Delta heeft ontdekt dat wanneer ze het woord welkom weghaalden op de landingpage de conversie aanzienlijk steeg! Je zou denken dat de bezoeker dat wel vriendelijk vindt…..

4. Test met teksten naast de actie knoppen: in plaats van: ‘ga door’, hebben ze getest met teksten als ‘bijna klaar’ en ‘ga naar de laatste stap’. De laatste had de hoogste conversie
de resultaten van plaatjes leveren een gemengd beeld.

5. Over het algemeen levert het veranderen van kleuren, plaatjes en afbeeldingen weinig resultaat. Wel had het ‘lichter’ maken van de pagina’s door donkere kleuren, schaduwen en randen te vermijden een positief effect. Ook het weghalen van overbodige navigatie afbeeldingen werkte positief. Blijkbaar vindt de gebruiker: Less is more. Ook het toevoegen van een credit card logo aan een pagina kan de resultaten verlechteren. Waarschijnlijk omdat het teveel afleidt.

De laatste tip: Test alleen wat je kan implementeren. Klinkt vrij voor de hand liggend, maar in de praktijk blijkt het zeer relevant te zijn. Zeker als iemand met een briljant idee komt en al zijn invloed uitoefent om dit op de site te krijgen. Wanneer je van tevoren weet dat het lastig te implementeren is, heeft de test natuurlijk ook geen zin. Een technisch onderlegde functionaris is daarom van groot belang in het team wanneer beslissingen over testen genomen moeten worden.

In de expertreviews die ik geregeld mag doen en de diversie Workshops bij Lectric en Marketingfacts weten we ondertussen dat je alleen door te meten, weten, verbeteren de conversie kan verhogen. En het loont zoals je ziet. Hou het simpel, eenvoudig en begrijpbaar want klanten zijn onrustig, onzeker en ongeduldig dus help ze het om het bestellen zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Gerelateerde Berichten

  • Het online marketingplan: focus op traffic en conversie

    Het online marketingplan beschrijft in grote lijnen hoe je meer gerichte bezoekers naar je website…

  • Usability: de basis voor conversie

    Usability gaat over gebruikersvriendelijkheid, over eenvoud en gemak. Usability gaat over uw bezoekers en hoe…

  • Maakt design het verschil?

    Een website moet goed vindbaar, functioneel en intuïtief zijn, maar ook de vormgeving is belangrijk.…

Categorie: E-commerce, Usability & design Tags: Delta.com, inzet usability

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb reviews technologie Booking.com mobiel reizen Facebook destinatiemarketing KLM NHTV Google TripAdvisor TUI onderzoek instagram hotels Social Media Vakantiebeurs Expedia travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring