• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Details overname Tjingo.nl door eigenaar HolidayCheck

30 maart 2012 door Roy Platje

Vandaag lekte via Duitse media de overname van Tjingo.nl door Tomorrow Focus AG (HolidayCheck AG) al uit. Tomorrow Focus AG neemt per 2 april 2012 een aandelenbelang van 55 procent in de Tjingo Groep, de exploitant van het online-reisbureau Tjingo.nl. De resterende 45 procent blijven in bezit van de oprichters en directeuren Jan van der Tempel en Björn Huiskes, die de onderneming in 2005 hebben opgericht. De koopsom van enkele miljoenen euro’s wordt gedeeltelijk in contanten voldaan. Daarnaast zal als onderdeel van de koopsom door de dochtermaatschappij van Tomorrow Focus, HolidayCheck AG, de licentie voor het Nederlandse hotelwaarderingsplatform HolidayCheck.nl worden ingebracht.

Björn Huiskens, oprichter en mede eigenaar van Tjingo.nl geeft voor TravelNext een verdere toelichting. Het afgelopen jaar heeft Tjingo hard gewerkt aan een eigen koppeling met diverse touroperators die voor verschillende labels inzetbaar is. Binnenkort zal men dus ook op holidaycheck.nl reizen kunnen boeken van diverse Nederlandse en Duitse touroperators.

Door de overname en de daarmee gemoeide licentie op HolidayCheck.nl krijgt het management van Tjingo de beschikking over 6 miljoen vakantiebeoordelingen, en HolidayCheck.nl zou daarmee in 1 klap de grootste Nederlandse vakantiebeoordelingen site worden waar direct de (pakket)reizen geboekt kunnen worden. HolidayCheck AG exploiteert het grootste Duitstalige boekings- en opinieportaal voor reizen en vakanties op het internet. Het team bestaat op dit ogenblik uit ruim 200 medewerkers, die met de bemiddeling van volledig verzorgde reizen samen jaarlijks een omzet van meer dan 600 miljoen euro genereren, en een winst voor belasting (EBITDA) van 25 miljoen.

Potentieel grootste vakantie beoordelingen site van Nederland
Een onderdeel van de koopsom bestaat uit de licentie voor het Nederlandse hotelwaarderingsplatform HolidayCheck.nl. Doel hiervan is een snelle introductie van HolidayCheck op de Nederlandse markt onder leiding van het management van Tjingo. Hiervoor zal de Nederlandse content worden uitgebreid en de bestaande internationale content naar het Nederlands worden vertaald. Door de grote overlappingen van de vakantieregio’s in Duitsland en Nederland kunnen de bestaande 6 miljoen beoordelingen van HolidayCheck optimaal als startbasis worden benut en zullen ze op die wijze snel een grote rol binnen de Nederlandse hotelwaarderingssector gaan spelen. Vanaf 1 april 2012 zal HolidayCheck.nl als enig Nederlands hotelwaarderingsplatform zelf als bemiddelaar voor georganiseerde vakantiereizen kunnen optreden.

Tjingo.nl
Tjingo.nl, dat gevestigd is in Woerden, is een succesvolle online-bemiddelaar van georganiseerde vakantiereizen in Nederland. De onderneming werd in 2011 in het kader van een online-enquête van Zoover uitgeroepen tot het beste online-reisbureau van Nederland. Tjingo zal als zelfstandig portaal onafhankelijk van HolidayCheck blijven bestaan en ook verder worden uitgebreid. Tjingo lag enige jaren geleden nog onder vuur bij traditionele touroperator TUI die Tjingo met succes verboden hun producten met korting te verkopen.

Stefan Winners, CEO, TOMORROW FOCUS AG:

Deze acquisitie is zowel voor ons als exploitanten van een hotelwaarderingsportaal alsook voor Tjingo als online-reisbureau uitermate aantrekkelijk. Wij brengen ons internationaal bekende merk HolidayCheck met bijna 6 miljoen hotelbeoordelingen, foto’s en video’s in, waaronder ook reeds bestaande Nederlandse content. Tjingo en haar oprichters Jan van der Tempel en Björn Huiskes als internetondernemers ondersteunen ons anderzijds met hun gedegen kennis van de Nederlandse reismarkt, waardoor wij in Nederland snel vaste voet aan de grond zullen kunnen krijgen. Dat zijn ideale voorwaarden om samen aanzienlijk te kunnen groeien. Deze werkwijze heeft voor ons dan ook een voorbeeldfunctie voor de toekomstige expansie in andere landen.

Björn Huiskes, oprichter en directeur van Tjingo:

Na de winstgevende ontwikkeling en de groei van Tjingo.nl is TOMORROW FOCUS AG voor ons een ideale partner om naast Tjingo.nl een tweede merk op de Nederlandse reismarkt te zetten. TOMORROW FOCUS AG heeft haar toegevoegde waarde met HolidayCheck reeds in vele andere landen bewezen. Met de door onszelf ontwikkelde software zijn wij nu in staat om voor Nederlandse en Duitse vakantiegangers een breed spectrum aan georganiseerde vakantiereizen van Nederlandse en Duitse rond de 30 miljoen euro een van de meest succesvolle online-bemiddelaars voor georganiseerde vakantiereizen in Nederland. De Tjingo Groep heeft 20 medewerkers in dienst. In de loop der jaren heeft Tjingo zich gespecialiseerd in de online-marketing van haar internetportaal alsook in de ontwikkeling van hoogwaardige software die het voor consumenten mogelijk maakt snel, flexibel en eenvoudig de juiste georganiseerde vakantie te vinden.

 

 

Gerelateerde Berichten

  • Nieuwe nederlaag voor Tjingo

    TUI Nederland heeft het recht de levering van zijn reisinformatie aan Vemde Travel te blokkeren.…

  • Zoover OTA Bosman
    Zoover en HolidayCheck gaan samen verder

    De beoordelingssites Zoover en HolidayCheck slaan de handen ineen en gaan samen verder. Met vele…

  • Vakantiekaart.nl verder als Tjingo.nl

    Vakantiekaart.nl, dat reizigers standaard 5 procent korting biedt op hun boeking, gaat verder als Tjingo.…

Categorie: E-commerce Tags: Björn Huiskes, HolidayCheck AG, HolidayCheck.nl, Tjingo.nl

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb hotels reizen technologie Expedia TUI travel NHTV destinatiemarketing Google Vakantiebeurs instagram Booking.com Social Media TripAdvisor onderzoek reviews mobiel Facebook KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext