• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

ITB2013: Jongeren willen basisbehoeften gratis, voor added value willen zij best betalen

13 maart 2013 door Lars Sang Mo Boom

Tijdens de ITB 2013 in Berlijn heb ik een sessie bijgewoond over jongeren en hun behoefte tijdens hun vakantie, wat zij tegenwoordig allemaal willen krijgen en ervaren voor een onvergetelijke vakantie. Het ging met name over verblijf. Als jongeren jouw doelgroep zijn, moet je maar eens verder lezen.

Be Like Mike

Nah, eigenlijk niet zoals Mike (Michael Jordan), maar de boodschap is meer, wees als je doelgroep. Verplaats je in de jongeren. En niet als marketeer, maar als jongeren die een onvergetelijke vakantie willen. Opvallend van de aanwezigen op het podium vond ik dat het allemaal ‘grijze’ mannen in pak waren. Vreemd, omdat zij allemaal over jongeren praatten alsof het zielloze wezens zijn. Als je je dus echt wilt verplaatsen in de jongeren dan moet je dus integreren, of misschien wel infiltreren, je moet naast hun komen te staan, hun vriend worden. En hoe doe je dat? Door jongeren in dienst te nemen, of door jongeren heel dicht bij je product en service ontwikkeling te betrekken. Bijvoorbeeld door ambassadeurs aan te stellen met bepaalde privileges. Daarna moet je hun input serieus verwerken in je ontwikkeling en hen een podium geven om hun creativiteit te ontplooien. Maar durf jij dat?

Weet wat ze willen

Uit Duitse onderzoeken en surveys is gebleken dat jongeren tijdens hun vakantie vooral mensen willen ontmoeten en hier sociaal actief mee willen zijn, Annelies schreef hier al eerder een blog over op TravelNext. Die interactie is het doel van hun vakantie of reis. Ze willen niet op vakantie omdat jij de goedkoopste bent of omdat jij bij de boeking een strandbal cadeau geeft. En als je dan weet wat ze echt willen, dan moet je ze dat ook bieden. Bied ze up-to-date tech faciliteiten, diensten en services aan waarmee ze sociaal kunnen zijn. Waar je vroeger kon volstaan met een balie om stadstourtjes te boeken willen de jongeren tegenwoordig 24/7 connected zijn en via social media andere mensen leren kennen. Zo kan je denken aan een eigen app waarmee je bijvoorbeeld andere gasten kunt ontmoeten, samen een taxi kunt delen, eigen events zoals een BBQ kunt promoten, foto’s en verhalen laat delen (in de app, maar ook met de ‘wereld’) en uiteraard een review kunt achterlaten. Dit werkt vooral als men meerdere dagen bij je verblijft, het enig voordeel biedt aan de gebruiker en het een hoge fun-factor heeft. En gratis wifi is uiteraard een no-brainer.

Jongeren zijn bereid te betalen voor added value

De misvatting die er is dat jongeren geen geld te besteden hebben is niet meer van deze tijd. Ze hebben net als iedereen een eigen budget wat ze nuttig en zo efficient mogelijk willen besteden. Voor hun vakantie willen ze niet onnodig veel betalen, net als iedereen, maar voor added value zijn ze zeker bereid te betalen. Als je voor een lage prijs en dito marge gaat, kan je door op locatie added-value te bieden aardig verdienen. Het enige dat gratis moet zijn is wifi. Maar echt niet elke service of dienst hoeft gratis te zijn. Bepaal duidelijk wat er essentieel is voor hun ervaring. Dat moet je gratis aanbieden, want dat moeten ze tenminste hebben om je added value te kunnen gebruiken/kopen. Jongeren zullen makkelijker mobiel betalen zodat je via mobile hoge conversies zult kunnen realiseren.

Jongeren zijn net klanten

Kern van het verhaal is dat jongeren net als iedereen een eigen behoefte hebben tijdens hun vakantie. Jongeren willen sociale contacten leggen, via moderne middelen en technieken. Ze zijn bereid om te betalen voor added value, maar de basis behoeften moeten gratis te gebruiken zijn. Zijn jongeren je doelgroep dan kan je hier zeker iets mee. Vond het een leuke learning van de ITB! Ben benieuwd wie hier al ervaring mee heeft. Laat dus zeker je ervaringen achter in de comments, zou het leuk vinden daarover te lezen.

Credits afbeelding (cc): Spanje vakantie winkel

TravelBird en Airbnb (ITB)

Gerelateerde Berichten

  • ITB2013: Jongeren willen interactie met andere reizigers en locals, onder andere via sociale media

    Tijdens de ITB in Berlijn woonde ik een paneldiscussie bij over hoe de huidige jonge…

  • Congres Digitaal Willen We Allemaal

    3MO en het Tijdschrift voor Marketing organiseren op 1 oktober 2008 in het Museum voor…

  • "Tweederde van de jongeren wil wifi tijdens het vliegen"

    Het moge duidelijk zijn: we verwachten wifi op onze vluchten, en liever nog vandaag dan…

Categorie: E-commerce Tags: hotels, inspiratie, ITB Berlijn, jongerenmarketing

Over Lars Sang Mo Boom

Lars Sang Mo Boom helpt graag mensen tijdens hun reis van digital immigrant naar digital native. Hij haalt waarde uit het leven door te werken met studenten, jongeren en marketeers met als grootste uitdaging om gedragsveranderingen te realiseren. Een echt travel-dier dat inmiddels zijn plek in de Digital wereld heeft gevonden. Niet als eindbestemming, maar als onderdeel van de Permanent Beta filosofie. Zijn bedrijf Boombuzztic en stichting Digital Future Foundation zijn manieren om zijn passie met de wereld te delen.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. ITB: Verwachtingen van studenten aan werkgevers in de hotellerie schreef:
    21 maart 2013 om 09:56

    […] ingegaan op de jonge generatie en hun behoeftes als het gaat om reizen. Annelies Hulshof en Lars Boom zijn in eerdere blogposts ingegaan op de nieuwe generatie reizigers. Echter, hebben ze ook bekeken […]

  2. pawn shops online guns schreef:
    16 juni 2014 om 00:05

    pawn shops online guns

    ITB2013: Jongeren willen basisbehoeften gratis, voor added value willen zij best betalen – TravelNext

  3. watch video schreef:
    3 juli 2014 om 00:52

    watch video

    ITB2013: Jongeren willen basisbehoeften gratis, voor added value willen zij best betalen – TravelNext

  4. used car models layton utah schreef:
    3 juli 2014 om 04:21

    used car models layton utah

    ITB2013: Jongeren willen basisbehoeften gratis, voor added value willen zij best betalen – TravelNext

  5. pawn shops open on sunday in springfield mo schreef:
    10 augustus 2014 om 04:28

    pawn shops open on sunday in springfield mo

    ITB2013: Jongeren willen basisbehoeften gratis, voor added value willen zij best betalen – TravelNext

  6. bmw usa login schreef:
    7 oktober 2014 om 11:15

    bmw usa login

    ITB2013: Jongeren willen basisbehoeften gratis, voor added value willen zij best betalen – TravelNext

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing Vakantiebeurs Facebook travel technologie reizen instagram hotels mobiel NHTV Google Booking.com Expedia Airbnb onderzoek Social Media TUI reviews TripAdvisor KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring