• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Drankjes bestellen bij een robot, op Curaçao kan het

24 november 2017 door Dylan Cinjee

Vakantiegangers die tijdens hun welverdiende Caribische reis willen genieten van innovatieve verwenning zitten vanaf eind 2017 goed bij het Kunuku Aqua Resort op Curaçao. Half december is de feestelijke opening van het vernieuwde Aqua Resort. Met als technisch hoogtepunt: de Robo Bar die de gasten voorziet van onder andere wijn, bier, frisdrank, rum cola of heerlijk softijs.

Vakantieresort
Resorteigenaar – en techliefhebber – Wout Tieleman bouwde deze robot zelf in samenwerking met RobWelding Lasrobots en staalgroothandel TM Trading. Het idee voor deze robot barman ontstond dan ook in Tieleman’s voormalige staalbedrijf, waar een speciale lasrobot diverse onderdelen in elkaar laste. “Ik vind het geweldig om een stukje techniek uit mijn oude onderneming in te kunnen zetten om gasten te kunnen bedienen op ons vakantieresort”, aldus Wout.

Iedere gast op het resort heeft een All Inclusive arrangement. Deze gasten krijgen een bandje met chip die bestellingen registreert en waarmee de Robo Bar kan worden bediend. Iedere twintig minuten kan een gast twee consumpties bij deze machine afnemen. Wie vreest dat een verblijf hiermee koud en onpersoonlijk wordt, hoeft zich geen zorgen te maken. Tussen 10:30 – 19:00 uur is de bar open en zal een gastheer of gastvrouw de robot toelichten. Zo blijft er altijd direct en persoonlijk contact met de resortgasten.

Entertainment
Afgelopen zomer is het resort flink gerenoveerd. De ruime appartementen en hotelkamers met eigen terras zijn van alle gemakken voorzien. Daarnaast zijn er ook meerdere nieuwe zwembaden en glijbanen gebouwd. De Robo Bar is bedoeld als entertainment, een vorm van vermaak zoals de glijbanen en zwembaden. Wout zegt hierover: “Ik zie het al voor me hoe al die kinderen na een duik in het zwembad even een ijsje komen halen bij onze robot”.

 

Gerelateerde Berichten

  • Technologie en vertrouwen, vertrouwen en technologie: case 'logeren bij de boswachter'

    Wat is de wereld toch mooi als we elkaar vertrouwen. De kampeerplaatsen van Staatsbosbeheer zijn…

  • Welkom bij Reismanagers

    Weblog I Reismanagers is een naslagwerk en inspiratiebron voor (toekomstige) managers in de reisbranche. Het…

  • Eten bestellen van Thuisbezorgd.nl via TripAdvisor
    Eten bestellen van Thuisbezorgd.nl via TripAdvisor

    TripAdvisor gaat samenwerken met het moederbedrijf van bezorgsite Thuisbezorgd.nl. Gebruikers kunnen straks via TripAdvisor dus…

Categorie: Technologie

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel NHTV TUI TripAdvisor reizen Vakantiebeurs destinatiemarketing travel instagram hotels onderzoek Expedia KLM reviews Social Media Booking.com Google Facebook Airbnb technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext