Ik volg de website Youropi.com met veel interesse. Een 2.0, Social media, User generated website (om maar even wat hippe termen te gebruiken) van eigen bodem. En bijzonder knap om in zo’n korte tijd nu al met een team te zitten van 10 mensen. Lees hieronder hun recente persbericht.

Met de introductie van Düsseldorf heeft de online Europese stadsgids Youropi.com de mijlpaal van 50 steden bereikt. De ruim 150.000 unieke bezoekers die maandelijks Youropi.com raadplegen kunnen vanaf heden ook uitgebreide informatie over Düsseldorf vinden.
 
Bovendien kan net zoals van alle andere steden op de website ook van Düsseldorf een persoonlijke stadgids gemaakt worden. Een stadsbezoek kan zo heel gericht worden voorbereid en de bezoeker kan zijn zelf samengestelde stadsgids uitprinten en meenemen.

www.youropi.com s een gratis interactieve stadsgids gericht zich op de vrijetijdsbesteding in Europese steden. De site beschrijft de bijzondere en leuke plekken van een stad, geeft een overzicht van restaurants, winkels, hotels, evenementen, activiteiten en er kan handige stadsinformatie zoals parkeren, winkelopeningstijden en de bereikbaarheid worden geraadpleegd.
De website richt zich puur op informatie en verkoopt geen reizen of tickets. Het verdienmodel is gebaseerd op advertenties.
 
Youropi werkt met een eigen redactieteam dat samenwerkt met lokale experts. Bedrijven en bezoekers dragen ook zelf bij aan de content op de website waardoor deze up to date blijft.
 
“Ook voor Düsseldorf hebben wij samengewerkt met enkele inwoners van die stad. Daardoor zijn we wederom in staat geweest om naast de geijkte plekken juist de bijzonder kant van Düsseldorf in kaart te brengen. De Mediahaven is een voorbeeld van een gebied dat onder Nederlanders niet bekend is maar juist erg leuk om te bezoeken” aldus oprichter en CEO John van Vroenhoven.

www.youropi.com is onderdeel van Youropi Media B.V. en is gevestigd in ’s-Hertogenbosch. Er werken momenteel 10 mensen bij Youropi.