• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

‘Online-afdeling Martinair blijft toestellen vullen’

5 oktober 2010 door Redactie Twinkle

E-commerce medewerkers van Martinair houden voorlopig werk aan het vullen van passagierstoestellen. Moederbedrijf KLM wil de passagiersvluchten van Martinair opdoeken. ‘Maar voor uitspraken over de toekomst van afdelingen is het nog te vroeg.’

Dat zegt Suzanne van de Velde van de luchtvaartmaatschappij tegen Twinkle. Ze wijst erop dat het schrappen van de passagiersvluchten een voorgenomen besluit is van KLM: ‘Op dit moment buigen werknemersorganisaties en de Ondernemingsraad zich erover. Het is prematuur om te zeggen wat er met onze e-commerce mensen gaat gebeuren, zoals dat ook geldt voor alle andere werknemers van Martinair’, aldus de directeur reputatiemanagement.

Voorlopig hebben de online-mensen van Martinair volgens Van de Velde nog voldoende omhanden, omdat de passagiersdiensten van Martinair in ieder geval nog tot november volgend jaar in de lucht zullen blijven. ‘Op dit moment loopt er bijvoorbeeld een actie rond de Drie Dwaze Dagen van De Biijenkorf, die erg goed respondeert.’

‘Zachte landing’
KLM heeft de intentie om bestemmingen van Martinair deels over te nemen en toe te voegen aan het eigen vluchtaanbod. Van de Velde besluit: ‘Gestreefd wordt naar wat we een zachte landing noemen van activiteiten en personeel binnen de KLM-familie.’

Martinair, dat 53 jaar lang passagiers naar vooral Caribische bestemmingen bracht, verwoordde het in een persbericht als volgt: ‘Bij de invoering van dit voorgenomen besluit, zal de KLM Groep zich maximaal inspannen om betrokken medewerkers binnen de KLM familie te behouden. Dit betreft zo’n 600 van de ruim 1800 Martinair medewerkers.’

De overige medewerkers blijven betrokken bij de luchtvrachtactiviteiten van Martinair, dat als merk blijft bestaan.

Met een online-consumentenomzet van 21 miljoen euro bezet Martinair de 63e plaats in de Twinkle100, die deze week verscheen. KLM staat zelf op een 4e stek met 240 miljoen aan webomzet. Transavia.com, ook een dochter van KLM, prijkt met een omzet van 186,5 miljoen euro op plek 7.

Gerelateerde Berichten

  • Transavia.com verdient 2 euro per passagier

    Transavia.com houdt ongeveer 2 euro over aan iedere passagier die het vervoert. ‘Iets minder dan…

  • Hartman: 'Transavia.com en Martinair één organisatie'

    KLM-topman Peter Hartman laat weinig twijfels bestaan over de toekomst van dochtermaatschappijen Transavia.com en Martinair:…

  • KLM en Air France introduceren ‘geotainment’

    Een van de meest populaire onderdelen van het entertainment aan boord van een vliegtuig is…

Categorie: E-commerce Tags: De Bijenkorf, Drie Dwaze Dagen, E-commerce, KLM, Martinair, Suzanne van de Velde, Transavia.com, Twinkle100

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Google technologie Vakantiebeurs reizen TUI TripAdvisor KLM destinatiemarketing Facebook mobiel Expedia travel reviews Booking.com Social Media instagram onderzoek NHTV hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext