• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

E-commerce statistieken Europa: reizen nummer 2

23 december 2016 door Lobke Elbers

Twee op de drie Europeanen koopt via internet. Nederland zit een heel eind boven dat gemiddelde. Dat blijkt uit de cijfers van e-commerce in Europa afkomstig van het Europees Statistisch bureau Eurostat.

Nederland geen koploper, wel boven gemiddelde

In 2016 heeft gemiddeld 74% van de Nederlanders iets online aangeschaft. Daarin lopen we voor op andere landen. Duitsland gaat gelijk op met Nederland. In Denemarken, Zweden en de UK wordt er gemiddeld nog meer online gekocht.

Reizen goed voor 52% Europese e-commerce

Het merendeel van de e-shoppers in Europa (66%) koopt kleding en sportkleding. Daarna volgt het segment reizen (52%). Opvallend is dat vooral Europese jongeren zich online richten op kleding, terwijl Europese ouderen (55-74 jaar) zich steeds meer vertrouwd voelen met het boeken van reizen en vakanties (52%). De budgetten waarbinnen de online aankopen door Europeanen gedaan worden variëren van 100 tot 499 euro.

De groep die duidelijk achterblijft bij het online kopen van reizen zijn de 16-24 jarigen. Hierin ligt nog een mooie uitdaging voor reisorganisaties en OTA’s.

Maar hoe spreek je die millennial aan? Het is verstandig om te focussen op enkele routines van millennials en hun smartphone/mobiel gebruik en internetgedrag.

Stijging in aankopen via sellers buiten EU

Opvallend is, dat hoewel klein in vergelijking met aankopen via nationale aanbieders, het aantal aankopen van niet in de EU gevestigde aanbieders toeneemt. Europeanen weten zich dus steeds beter een weg te banen door het internet landschap en zijn of voelen zich minder afhankelijk van enkel wat er binnen hun eigen land wordt aangeboden. Het vertrouwen in internet groeit en zo ook de besluiten om over te gaan tot online aankoop van producten en reizen, via andere organisaties en buiten de comfortzone van eigen land.

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Gerelateerde Berichten

  • Online reizen boeken: de mannen betalen

    Mannen overtreffen vrouwen als het om online shoppen gaat, zowel in aantal als frequentie. Onderzoek…

  • Lidl start online reisverkoop in Nederland

    Lidl begint volgende week met de verkoop van reizen op de Nederlandse markt. De supermarktketen…

  • Een nieuwe kijk op online reizen | RED online marketing

    Roy platje is geen onbekende uit de reisbranche. Sinds vele jaren is Roy actief in…

Categorie: E-commerce

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Recente reacties

  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 
  • Suzanne op Nederlandse studenten en UNWTO gaan toekomstig toerisme vormgeven

Tagcloud

Facebook technologie Social Media Vakantiebeurs reviews Expedia Booking.com mobiel onderzoek NHTV reizen travel TripAdvisor Airbnb TUI destinatiemarketing Google hotels KLM instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2021 · TravelNext