Op 7 & 8 september vindt voor de tiende keer de Nationale E-mailmarketing Conferentie plaats in Utrecht. Tijdens de congres dag (donderdag de 8ste) zullen Pieter Stroop van DM Interface en Jordie van Rijn van en EmailMonday de resultaten presenteren van een benchmark onderzoek van e-mail marketing uitingen uit de reisbranche. In dit onderzoek worden 57 verschillende nieuwsbrieven uit de reisbranche, die van juli 2010 tot en met juli 2011 zijn verzameld door DM Interface, aan een onderzoek onderworpen.

Meer dan 50 meetpunten
Bijgehouden zijn meer dan 50 meetpunten per nieuwsbrief per reisorganisatie: daaronder bijvoorbeeld het verzendtijdtip, de frequentie, de verzenddagen, het aantal woorden in de subjectline, woordgebruik in het from-adres, het aantal calls to action, de aard van calls to action, het gebruik van preheaders, het gebruik van plaatjes, links naar social media, personalisatie, afmeldprocedures, elementen van verzend-IP’s, de verzenders, etc etc. Dit is gedaan voor duizenden email-uitingen.

De resultaten
Op donderdag 8 september 2011 worden de eerste resultaten bekend gemaakt middels een rapport op hoofdlijnen over de gehele branche, met zowel statistiek als een toelichtende nota. Het geeft inzicht in e-mail tactieken en technieken in de reisbranche.

Meer weten? Bezoek dan nu de website van de Nationale E-mailmarketing Conferentie