• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

E-mailmarketing: wat is uw opvalwaarde?

26 februari 2008 door Martin van Kranenburg

Volgens een onderzoek van MarketingSherpa is de grootste uitdaging onder e-mailmarketing marketeers: “hoe kan ik nog opvallen in de overvolle inbox”. Een inbox die maar voller wordt en overspoeld door spam. De toename van spam doet ook afbreek aan het vertrouwen in e-mailmarketing.

Dit betekent voor marketeers dat ze nog meer tijd moeten steken in het schrijven van goede teksten voor het onderwerp en duidelijk moeten laten zien wie de afzender is van de mail. Goede teksten schrijven is een proces van continue testen, meten en verbeteren. Het onderwerp moet je direct pakken en triggeren om de e-mail te openen. 

Nog een tip: probeer niet teveel te vertellen in 1 nieuwsbrief. Uit onderzoek is gebleken dat ontvangers binnen 15 tot 20 seconden een beslissing nemen om verder te klikken of de mail te deleten. Hou u boodschap dus kort en to-the-point. Net als bij websites zal je ook voor nieuwsbrieven de volgende vraag moeten stellen: ga ik voor middle-of-the-road of ga ik het verschil maken.

(Bron: MarketingSherpa Email Marketing Benchmark Survey)

Gerelateerde Berichten

  • Bedankt voor uw afmelding.

    E-mailmarketing is na zoekmachine marketing een van de belangrijkste middelen om bezoekers naar je website…

  • Wie linkt er naar uw concurrent?

    Een goed en uitgebreid linkprofiel is van essentieel belang voor hoge rankings binnen de zoekmachines.…

  • Dank voor uw advies.. en nu ga ik online boeken.

    Op Travolon.com een interessant artikel die je als reisbureau ondernemer tot nadenken zet. De situatie:…

Categorie: E-mailmarketing, Marketing Tags: E-mailmarketing

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM Google destinatiemarketing reviews Facebook TUI Expedia instagram Booking.com technologie travel reizen onderzoek hotels Vakantiebeurs NHTV TripAdvisor Social Media Airbnb mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext