Volgens een onderzoek van MarketingSherpa is de grootste uitdaging onder e-mailmarketing marketeers: “hoe kan ik nog opvallen in de overvolle inbox”. Een inbox die maar voller wordt en overspoeld door spam. De toename van spam doet ook afbreek aan het vertrouwen in e-mailmarketing.
Dit betekent voor marketeers dat ze nog meer tijd moeten steken in het schrijven van goede teksten voor het onderwerp en duidelijk moeten laten zien wie de afzender is van de mail. Goede teksten schrijven is een proces van continue testen, meten en verbeteren. Het onderwerp moet je direct pakken en triggeren om de e-mail te openen.
Nog een tip: probeer niet teveel te vertellen in 1 nieuwsbrief. Uit onderzoek is gebleken dat ontvangers binnen 15 tot 20 seconden een beslissing nemen om verder te klikken of de mail te deleten. Hou u boodschap dus kort en to-the-point. Net als bij websites zal je ook voor nieuwsbrieven de volgende vraag moeten stellen: ga ik voor middle-of-the-road of ga ik het verschil maken.
(Bron: MarketingSherpa Email Marketing Benchmark Survey)