• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Easytobook verkocht aan BCD Holdings

21 augustus 2011 door Martin van Kranenburg

Travix, het grootste Nederlandse online reisbedrijf, met de merken CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama, neemt hotel aanbieder easytobook.com over. Het dochterbedrijf van het internationale reisconcern BCD Holdings N.V., verbreedt hiermee haar eigen reisaanbod met hotels.

Voor Travix is de overname een belangrijke strategische stap. Travix is marktleider op het gebied van online verkoop van vliegtickets, en heeft hier de afgelopen jaren expertise in opgebouwd. De organisatie maakt een enorme internationale groei door en gaat zich in de toekomst meer richten op het aanbieden van een volledig, al dan niet zelf samengesteld, reispakket. Met de acquisitie van easytobook.com breidt Travix haar eigen aanbod uit met meer dan 100,000 hotels.

Raymond Vrijenhoek, directeur bij Travix: “Door deze acquisitie versterken wij niet alleen onze positie binnen de online reisbranche, maar beschikken wij ook over alle nodige kennis, ervaring en producten om de consument nog beter van dienst te zijn. Want naast eenvoudig en betrouwbaar kunnen boeken, is een breed en compleet assortiment van cruciaal belang.”

Door de overname van easytobook.com kan Dynamic Packaging, het zelf samenstellen van een complete reis, versneld wereldwijd worden geïntroduceerd. Travix verwacht eind 2011 het nieuwe DynamicPackaging concept te lanceren.

Wouter Blok CMO bij Easytobook.com ” persoonlijk ben ik erg enthousiast. Het is de tweede keer dat ik voor een startup werk en het bedrijf succesvol wordt verkocht aan een grote speler. Ik zie zeer veel synergie en ik kan niet wachten om kennis te delen met mijn nieuwe collega’s.

Bron: Dutchcowboys

Gerelateerde Berichten

  • Reissite Travelmap.nl verkocht

    Henk Jan Bijmolt heeft online reisportal Travelmap BV per 20 april 2012 verkocht aan 2…

  • de wereld van online booking
    De wereld van online booking, Wouter Blok vertelt

    Wouter Blok was te gast bij Erwin Blom en Roeland Stekelenburg bij Top Names van Fast…

  • CheapTickets breidt uit met Cheaphotels.nl en Cheapcars.nl

    Cheaptickets.nl gaat zich naast online verkoop van vliegtickets nadrukkelijker richten op hotelboekingen en autoverhuur. Via…

Categorie: E-commerce Tags: BCD Holdings, Raymond Vrijenhoek, Travix, Wouter Blok

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Travix bereidt beursgang voor · Weblog | Reismanagers schreef:
    2 januari 2012 om 14:26

    […] Travix In ons land is Travix vooral bekend van Cheaptickets.nl en Airtrade, sinds 1998 onderdeel van BCD en eigenaar van de merken Vliegwinkel.nl, Budgetair.nl en Hotelwinkel.nl. Cheaptickets.nl werd begin vorig jaar met Airtrade en Vayama samengevoegd in Travix. Afgelopen zomer verwierf de consumententak van BCD de meerderheid in EasyToBook. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Booking.com travel TUI reviews hotels Airbnb NHTV Social Media mobiel Facebook Google technologie instagram Vakantiebeurs KLM Expedia TripAdvisor reizen destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext