• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een local als reisspecialist en boeker. Nieuwe dimensie van social travel?

24 januari 2014 door Lobke Elbers

Social travel is niet meer weg te denken in de reiswereld. Hoewel er verschillende definities van bestaan, kan in het algemeen gesteld worden dat sociale media innovatie een van de belangrijkste pijlers is voor social travel. Het hele idee van ‘social’ in onze branche is gebaseerd op het uitwisselen van reisinformatie binnen en buiten onze sociale netwerk, via o.a. Twitter, Facebook andere apps en tools. Maar in hoeverre wordt social travel doorgevoerd in de marketingstrategie? Ik ontdekte een nieuwe OTA genaamd Thailanddirect.nl en wilde hier dieper op ingaan.

Social travel: Een sociaal mechanisme

Door de ontwikkelingen binnen social travel wordt het proces van voorpret tot boeken een stuk socialer omdat klanten met behulp van diverse apps (mobiel) en websites (online), tips en adviezen van hun peers kunnen krijgen. Interactie en vertrouwen zijn daarbij belangrijke mechanismen. Peers kunnen onderverdeeld worden in verschillende groepen; 1. peers binnen de directe vriendenkring 2. peers uit de vriendenkring van vrienden en 3. peers die zich buiten alle directe en indirecte vriendenkringen begeven. Alle peergroepen kunnen locals zijn; niet officiële reisspecialisten die kennis hebben van de reisbestemming omdat ze er zelf wonen. Dat locals een belangrijke plek innemen binnen social travel blijkt wel uit de successen van o.a. Airbnb en Spottedbylocals.

thailand5

Locals zijn de nieuwe boekers

De website van Thailanddirect.nl is een mooi voorbeeld van een OTA die locals gebruiken om mijn reis naar Thailand laat samenstellen. Er wordt ingespeeld op ‘social’ consumentenwensen; de locals fungeren via de website niet alleen als peers maar tevens als officiële reisspecialisten en worden vanuit hun kantoor in Bangkok en Chiang Mai fysiek ingezet om o.a. met klanten te kunnen Skypen over hun reissamenstelling. Vervolgens wordt ook de boeking door hen gedaan.

prtscrn

De local als professional en de professional als local, is dit een nieuwe dimensie van social travel?

Credits afbeelding: Uwe Schwarzbach

Gerelateerde Berichten

  • Nieuw social travel platform: I Like Local

    Social travel website I Like Local lanceert deze week haar internationale platform in Nederland. I…

  • Exclusief Seminar Social Networking in Travel

    De reisbranche staat voor een nieuwe uitdaging. Het hebben van een goed boekbare website alleen…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

Categorie: E-commerce Tags: OTA, social travel, thailanddirect

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel KLM onderzoek Facebook instagram TripAdvisor hotels destinatiemarketing technologie Airbnb Google Booking.com TUI Vakantiebeurs reviews reizen Social Media Expedia NHTV travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext