• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een nieuwe kijk op online reizen | RED online marketing

28 september 2010 door Martin van Kranenburg

Roy platje is geen onbekende uit de reisbranche. Sinds vele jaren is Roy actief in de online reiswereld. Ondermeer bij bedrijven als Peter Langhout Reizen en Europeesche verzekeringen. Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een performance based bureau wat zich volledig focust op het leveren van relevant verkeer in de reisbranche.

Nieuwe kijk op reizen, hoe kies je de juiste accommodatie
Vanaf 1841 wordt de eerste reis georganiseerd door Thomas Cook. In de periode van 1860 en 1999 blijft in feite het reisbureau het aanspreekpunt voor iemand die op reis wil. Sinds 2000 is dat beeld veranderd. De consument doet het nu zelf. Maar kan de consument de juiste keuzes maken uit 88.000 accommodaties die de Nederlandse reismarkt bepalen? Volgens Roy platje is dat zeer lastig, zeker ook omdat consumenten steeds meer input krijgen van verschillende bronnen.

Nieuwe website | VindeenReis.nl
Een antwoord op de complexiteit van het vinden van de juiste accommodatie is de site VindeenReis.nl. Hier worden de data van Toeristiek en Zoover naast elkaar getoond. Dit verhoogt de relevantie volgens Roy. Sinds kort is VindeenReis wel een volledige affiliate website die traffic levert naar Zoover.nl. De keuze om dit te doen is een praktische insteek omdat er bij Zoover zo’n 6 mensen bezig zijn om het juiste aanbod van de diverse touroperators te koppelen aan de juiste accommodatie.

In zijn presentatie ging Roy ook dieper in op de case van Boekvandaag.nl. Meer hierover kan je hier lezen. Het mooie aan Boekvandaag.nl is dat de site, de e-mailflow tot in detail klopt. Knap gedaan.

Gerelateerde Berichten

  • Nieuwe start voor Vindeenreis.nl

    RED Online Marketing heeft Vindeenreis.nl opnieuw gelanceerd. De site is gekoppeld aan Zoover, YouTube, Flickr…

  • Boekvandaag.nl helpt Zoover aan Superdeals

    Zoover gaat dagelijks één reis als 'Superdeal' bij zijn publiek onder de aandacht brengen. Het is een…

  • Online sinds 1998

    Al meer dan 10 jaar ben ik als e-commerce manager, adviseur en trainer werkzaam in…

Categorie: E-commerce Tags: Roy Platje, Vindeenreis.nl

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Thuiswinkelupdate – verslag | Reisportals schreef:
    30 september 2010 om 10:02

    […] zou de markt meer kunnen groeien, en kunnen innovatieve concepten veel sneller succesvol worden. Hier meer over de presentatie van Roy […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media Airbnb Expedia Booking.com TUI Vakantiebeurs mobiel KLM NHTV Google instagram travel reviews onderzoek destinatiemarketing TripAdvisor Facebook hotels technologie reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext