• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een op de vijf reisbureaus verdwijnt (ABN AMRO Trendrapport)

31 maart 2009 door Martin van Kranenburg

De doorontwikkeling van het internet kost tot 2015 één op de vijf reisbureaus de kop. De voorspelde daling van het aantal fysieke vestigingen is met 45 procent nog scherper. Dat concludeert ABN Amro in het rapport ‘Hoe reizen we verder?’. Volgens de bank zal het aantal spelers in de Nederlandse reisbranche in 2015 zijn geslonken tot zo’n elfhonderd stuks. Het is vooral het gevolg van externe factoren, zoals de opkomst van nieuwe ict-toepassingen.

Semantische web
Uit het rapport: ‘De komst van Travel 3.0 vergt voor veel bedrijven wel nieuwe investeringen. Het semantische web zal een zeer grote impact hebben op toekomstige ontwikkelingen in de travelsector. De investering is echter voor veel bedrijven een last die zij niet alleen kunnen dragen. Strategische keuzes zullen gemaakt moeten worden.’

Winnaars en verliezers
Bij de presentatie van het travelrapport zei Sasja van As-Winters, Sector Banker Vrijetijdsindustrie bij ABN AMRO, dat binnen twee jaar duidelijk zal worden wie de winnaars en de verliezers worden: ‘Onze verwachting is dat bedrijven met name zullen investeren in overnames. In de toekomst zal de markt gedomineerd worden door een aantal grote spelers, met daarnaast een aantal kleine aanbieders die zich differentiëren door specialisatie. De middengroep zal moeten kiezen: specialiseren of schaalvergroting’, tekende Reisrevue op.

Het bed en de stoel
Aanbieders van reisaccomodaties blijken steeds beter in staat zelf klanten te vinden via het internet. Dit bemoeilijkt het werk van touroperators, aldus ABN Amro: ‘Belangrijk is dat aanbieders van reizen ‘het bed’ (van de accommodatieverschaffer) en ‘de stoel’ (van de vervoersmaatschappij) blijven waarborgen. Door samenwerkingsverbanden aan te gaan met zowel de accommodatieverschaffer als de vervoerder, krijgen aanbieders van reizen meer vat op de continuïteit van hun bedrijf.’

Gespot op: Twinkle Magazine.
Het Trendrapport kan je hier downloaden.

Gerelateerde Berichten

  • Hoe reizen we verder?

    In een serie van drie rapporten beschrijft ABN AMRO de invloed van verschillende ontwikkelingen op…

  • Visual storytelling: vijf voorbeelden in de reisbranche

    Thecla Thieleman, Creative Manager bij Branded Content bij LBi, had het er op de vakdag…

  • Reisbureaus en sociale media, een killer combinatie? [Infographic]

    Sociale media staan bol van berichten waaruit blijkt dat we allemaal erg interessant en gelukkig…

Categorie: Technologie Tags: Reisbranche, Reisbranche 2015, Reisbureau, Semantische web, Trends reisbranche

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia Vakantiebeurs travel TUI reviews onderzoek KLM Social Media mobiel technologie NHTV Google Facebook destinatiemarketing hotels TripAdvisor Airbnb instagram reizen Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring