• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Eliza was here lanceert ‘Kleinschalige vakanties, weg van de massa’ campagne

27 augustus 2020 door Dylan Cinjee

Reisorganisatie Eliza was here lanceert een nieuwe campagne gericht op vakanties weg van de drukte. Hiermee speelt de reisorganisatie slim in op de trend dat steeds meer Nederlandse reizigers op dit moment meer behoefte hebben aan vrijheid, rust en ruimte tijdens hun vakantie. Zo blijkt uit onderzoek van Google.

Al jaren staat Eliza was here bekend om haar kleinschalige ontdekkingen, weg van de massa in zes landen in de Mediterranée en de Canarische Eilanden. Recentelijk heeft de reisorganisatie Nederland aan dit rijtje toegevoegd. Met haar nieuwe online en televisiecampagne ‘Kleinschalige vakanties, weg van de massa’ wil Eliza was here Nederlanders inspireren met verantwoorde reisbestemmingen in zowel eigen land als in de andere zes landen.

Yuri Deutekom, Director van Eliza was here, licht de campagne toe: “Uit verschillende externe onderzoeken is gebleken dat men de laatste paar maanden online op zoek is naar veilige en rustige bestemmingen, zoals vakantiehuisjes in de Nederlandse natuur. Het aanbieden van kleinschalige accommodaties zit al in ons DNA en COVID-19 heeft het toevoegen van een Nederlands aanbod in een stroomversnelling gebracht. Hiermee hopen we op de wens van de reiziger in te spelen, zodat men veilig en onbezorgd, ook dichtbij huis, op vakantie kan. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Iedereen verdient het namelijk om te kunnen genieten van een welverdiende vakantie op een ongerepte plek.”

Veranderend online zoekgedrag

Uit onderzoek van Google naar de interesse in diverse soorten vakantiebestemmingen blijkt dat het zoekgedrag van Nederlanders de laatste maanden sterk is veranderd. Er wordt geconstateerd dat steeds meer mensen op zoek zijn naar landelijke bestemmingen; 45 procent van de respondenten geeft aan hier het liefst naar toe te willen als ze in de aankomende drie maanden op vakantie zouden gaan. Niet alleen de bestemming, ook het vervoer naar de vakantiebestemming toe lijkt onderhevig aan de ontwikkelingen rondom het coronavirus. Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat Nederlanders vaker zoeken naar het huren van een auto ten opzichte van vorig jaar en wat terughoudend zijn in het reizen met een vliegtuig of cruises, in vergelijking met 2019.

“Dit zien we ook terug in onze eigen data. Er is zeker nog behoefte aan vliegvakanties, maar het is nu enkel iets minder. Met het aanbod aan autovakanties naar bijvoorbeeld Toscane of in eigen land bieden we de consument nu een passend alternatief”, aldus Deutekom.

Inspirerende vakantiebeelden

De ATL-campagne duurt in totaal drie weken. Het bestaat uit een online video en, voor de reisorganisatie een debuut, een commercial op diverse Nederlandse televisiezenders, zoals NPO 1, 2 en 3. Hiermee wil Eliza was here haar positie als dé reisorganisatie waar men terecht kan voor kleinschalige accommodaties weg van de massa verder uitbouwen.

Gerelateerde Berichten

  • Eliza was here naar België

    Eliza was here begint zijn internationale expansie bij de Belgische markt. ‘Wij plakken geen .be…

  • KLM lanceert crossmediale campagne "Stop the hassle"

    Centraal in de campagne staat de actiesite stopthehassle.klm.com, waar Mike bezoekers uitnodigt hun dagelijkse 'hassles'…

  • Four Seasons lanceert online campagne #IgniteTheSpark

    Het Four Seasons hotel heeft een leuke crossmediale, online campagne gelanceerd die ik graag even…

Categorie: E-commerce, Technologie, TravelNieuws, Trends Tags: Eliza was here, marketing

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM NHTV Google hotels destinatiemarketing reviews Booking.com mobiel instagram TripAdvisor Airbnb technologie TUI reizen Expedia Social Media Facebook Vakantiebeurs onderzoek travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext