• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Emerce E-travel | online innovaties uit de reisbranche

24 juni 2010 door Martin van Kranenburg

Het programma van Emerce E-travel is veelbelovend. Op het programma staan veel boeiende cases en sprekers van ondermeer KLM, D-reizen, Transavia, Cheaptickets en Van der Valk. Dat wordt weer keuzes maken.

De dag wordt geopend door Paul Eldering van de Reisrevue, waarna Bas Ruben van Disneyland Parijs het woord neemt. Bas Ruben neemt ons mee in de online wereld van Disney. Hij verwijst naar de introductiefilm op Google Earth “Ontdek Disneyland Parijs in 3D”.

De online wereld van Disney
Bas Ruben geeft aan dat Disney nog redelijk traditioneel opereert. Retail is voor Disney nog steeds erg belangrijk en verantwoordelijk voor 60% van de verkopen. De marketing afdeling besteedt zo’n 10 tot 15% van hun energie aan online. Voor DM acties ligt dat heel anders. Daar gaat wel 75% van de inspanningen naar toe. Maar wat wil je met een database van een half miljoen mensen.

Je merkt aan de hele presentatie dat de focus vooral ligt op design, beleving. Mooie verpakking, leuke filmpjes waaronder de Disney Diski Dance. Helaas geeft de presentatie weinig tips of nieuwe inzichten voor online marketing of nieuwe media. Nieuwe en social media staat nog in de kinderschoenen geeft Bas Ruben aan. Twitter is nog minder aan de orde, meer wordt ingezet op Hyves en Facebook. Wel verrassend die beperkte inzet op Twitter. Zou http://twitter.com/disney echt van Disney zijn?

Search wordt specifieker, socialer, mobieler en meetbaarder.
Gijs van der Hulst van Google geeft de laatste inzichten in zoekmachine marketing. De vier belangrijkste ontwikkelingen: search wordt specifieker, socialer, mobieler en meetbaarder. Leuk detail waar Gijs mee opent is dat 20% van de zoekopdrachten voor Google nieuw zijn. Een ander detail is dat (vooral in de reisbranche) gebruikers steeds langere zoekopdrachten ingeeft. Zoekopdrachten van vier of meer zoekwoorden komen steeds vaker voor.

Google wordt socialer door het indexeren van real time search. Het weergeven van twitter berichten en social search; mensen uit je Google netwerk die relevante berichten passend bij je zoekopdracht weergeven.

Google vindt mobiel belangrijker dan de desktop en heeft zelfs een Mobile First policy. Applicaties komen eerst beschikbaar voor mobiel, daarna pas voor desktop. Voordelen van mobiel zijn branding, conversie en service.

Gerelateerde Berichten

  • Online en mobile innovaties in de reisbranche op Emerce eTravel

    Voor het tweede achtereenvolgende jaar organiseert Emerce op 9 juni in Amsterdam het congres over…

  • Emerce Etravel Event: Online Innovaties

    Online innovaties in de travel branche op Emerce eTravel Event 24 Juni is hét congres…

  • Emerce Travel Insight

    Bij Emerce Insight word je in een dag bijgepraat over alle innovaties op het gebied…

Categorie: Travel Events

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews mobiel reizen onderzoek destinatiemarketing Booking.com Airbnb technologie NHTV Google travel hotels KLM instagram Social Media TUI Facebook Vakantiebeurs Expedia TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring