• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Europeanen bezoeken minder websites voordat ze boeken

15 oktober 2012 door Annelies Hulshof

Europeaanse reizigers houden het simpel wanneer het op online travel shoppen aan komt. Het percentage onder de online travel-shoppers dat enkel 1 of 2 websites aan doet voor er daadwerkelijk een reis geboekt wordt is gestegen in Frankrijk, Duitsland en Engeland. 

Eén tot twee websites

Uit onderzoek van PhoCusWright blijkt dat 41% van de reizigers in Frankrijk, 30% van alle reizigers in Duitsland en 37% in Engeland één tot twee websites bekijken voor zij een reis boeken. Dat is meer dan in 2011. Een iets kleiner deel van de reizigers doet 3 of meer websites aan.

Vaker overnachten bij vrienden en familie

Maar wat maakt nou dat reizigers minder rond aan het shoppen zijn voor een reis? Een eerste reden is dat meer van de ondervraagde reizigers aan gaf dat zij vaker bij vrienden en familie zijn verbleven in 2012. Ze hebben minder ingewikkelde trips gemaakt die minder uitzoek-werk vragen van de reiziger. Met relatief gezien weinig luchtvaart- en treinmaatschappijen op elke route is het uitzoeken van het transport een veel minder grote opgave dan het uitzoeken van een passend hotel. Daarnaast hebben inmiddels veel reizigers een favoriete website waar zij graag hun reis boeken, zij schrappen de rest van de websites op hun weg naar het doel: het boeken van een reis.

Voldoende informatie

“Er zijn twee redenen waarom je verder zou kijken als consument. De eerste is dat je niet helemaal gevonden hebt wat je zocht, of je denkt het ergens anders beter te kunnen krijgen. Het lijkt er steeds minder op dat het bezoeken van additionele websites er ook daadwerkelijk voor zorgt dat je meer en betere informatie kunt krijgen. Als je bij het bezoeken van zes websites niets meer hebt opgestoken dan na de eerste drie, dan zoek je in het vervolg niet meer op die andere drie websites”, zegt Carrol Rheem, senior directer, Research van PhoCusWright.

Afbeelding: Gnuckx (cc)
Bron: Hotelmarketing

Gerelateerde Berichten

  • The future of airline websites
    Hoe zien toekomstige airline websites eruit?

    Ben je online marketeer bij een airline? Dan is deze case study een must read.…

  • Maakt design het verschil?

    Een website moet goed vindbaar, functioneel en intuïtief zijn, maar ook de vormgeving is belangrijk.…

  • TripBarometer: Trends van reizigers en motieven om op reis te gaan [infographic]

    De TripBarometer van TripAdvisor is weer gepubliceerd. En wat blijkt? Mannen besteden minder tijd aan…

Categorie: E-commerce, Usability & design Tags: boeken, inspiratie, onderzoek, phocuswright

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram hotels Social Media NHTV mobiel TripAdvisor Vakantiebeurs Booking.com Airbnb destinatiemarketing KLM Google TUI reviews Facebook onderzoek Expedia reizen technologie travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring