• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Europese zakelijke reisindustrie groeit maar soberheid blijft

11 juli 2013 door Martin van Kranenburg

Travelport, leverancier van oplossingen voor het verwerken van kritische transacties en data voor de wereldwijde reisindustrie – maakte onlangs nieuwe onderzoeksresultaten over de zakelijke Europese reisindustrie bekend. De studie van onderzoeksinstantie PhoCusWright in opdracht van Travelport toont een groei van de zakelijke Europese reissector, een strakker bedrijfsbeleid en significante veranderingen in het consumentengedrag.

Het onderzoek concludeert dat bezuinigingsmaatregelen ook op de lange termijn blijven bestaan, aangezien bedrijven moeten voldoen aan verschillende wet- en regelgeving, minder gebruik maken van premium reismogelijkheden en kiezen voor preferred suppliers.

Zakelijke Europese reisbranche stijgt met 4,4%

De bevindingen bevestigen dat consumenten meer online toegang wensen tot boekingen. Deze jongere generatie van zakelijke reizigers gebruikt in toenemende mate mobiele technologie om reismogelijkheden te zoeken, boeken en wijzigen. Verwacht wordt dan ook dat mobiele boekingen in 2013 en daarna verder stijgen. De bevindingen van het onderzoek tonen een groei in de Europese reisindustrie:

  • De totale Europese reisbranche groeide tot 218 miljard euro, een stijging van 3,9%
  • De zakelijke Europese reisbranche steeg tot 38,9 miljard euro, een stijging van 4,4%
  • In 2014 bereikt de totale Europese reisbranche een verwachte groei van 230 miljard euro
  • Voor online zakelijke reisbureaus (TMC’s) nemen de boekingen in 2013 naar verwachting met 16% toe en in 2014 met 13%

Ondanks de bezuinigingen breiden Europese low cost luchtvaartmaatschappijen hun netwerken uit, terwijl full-service luchtvaartmaatschappijen zich richten op samenwerkingen via contracting. Ook treinreizen blijken te profiteren, dit segment vertoonde ten opzichte van vliegreizen een stijging van 50% voor reizen die langer dan 3,5 uur duren.

Mobiele technologie wordt steeds belangrijker

Marco van Ieperen, General Manager Benelux Travelport, zegt: “Een groeiende vraag naar zakelijke reizen, mobiele boekingen en het nauwlettend in de gaten houden van uitgaven, creeërt mogelijkheden voor de GDS. Door de lancering van het Travelport Merchandising Platform kunnen reizigers low cost en full-service luchtvaartmaatschappijen vergelijken op één scherm en boeken via hetzelfde boekingsproces. De resultaten van het onderzoek onderschrijven de mening van Travelport dat mobiele technologie steeds belangrijker wordt voor reizigers. Vandaar dat wij onze Travelport ViewTrip Mobile tool, waarmee reizigers hun reisschema’s onderweg kunnen wijzigen, blijven verbeteren.”

Lees de volledige analyse van de Europese zakelijke reisindustrie.

Gerelateerde Berichten

  • Online reisbranche in Europa
    De Europese online reisbranche groeit met 13 procent

    De Europese online reisbranche boeken dit jaar 13 procent meer omzet. De groei is veel groter dan…

  • ING: Europese sharing economy groeit 1/3 de komende 12 maanden!

    Een snelle groei voor de deeleconomie in Europa in de komende 12 maanden wordt gedreven…

  • Zakelijke reiziger gaat voor snelheid en prijs

    Een ruime meerheid van de zakelijke reizigers kiest bij een buitenlandse zakenreis voor snelheid en…

Categorie: E-commerce Tags: zakelijke reisindustrie

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV Vakantiebeurs Airbnb reviews TripAdvisor TUI travel destinatiemarketing instagram Facebook Social Media onderzoek mobiel KLM Booking.com Google technologie reizen hotels Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext