• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Event driven e-mail marketing volgens Conrad

9 september 2010 door Sabine de Witte

Post purchase e-mail campagne Conrad
Na een korte introductie van Mick Lodder die de zaal even opfrist wat algemene e-mail marketing kennis betreft, neemt Tom Baake namens Conrad Electronic het woord over. Hij presenteerde de Conrad Electronic case; de succesvolle post purchase e-mailcampagne. Doelstelling van de campagne was reviews van klanten binnenhalen na het versturen van een dynamische mailing. Na een jaar hoopte Conrad 36.000 reviews op de website te hebben staan, het werden er zelfs 46.000!

Reviews binnenhalen met e-mail marketing
Nadat klanten een aankoop in de webshop hadden gedaan, ontvingen ze een bevestiging van de bestelling in hun mail. Vrij bescheiden stond daar bovenin vermeld ‘Wat vindt u van dit product?’ Of de klant het gekochte product wilde reviewen dus, om zo Conrad te helpen productinformatie te verbeteren en andere klanten een aankoopadvies te kunnen geven.

Belonen of niet?
Een issue waar velen tegen aan lopen, moet je nou overal een incentive tegenover stellen? Moet je een review meteen belonen? Conrad besloot om dat in eerste instantie niet te doen, mochten de resultaten tegenvallen kon dit altijd nog. Na 3 maanden waren er ruim 4600 ingezonden reviews.

Waarom reviews?
Wat is er zo interessant aan reviews dat Conrad hier een hele campagne van maakte? De marketingdoelstellingen waren als volgt:

1 Hogere omzet – meer verkopen door (positieve) aanbevelingen
2 Assortiment verbetering – producten die missen opnemen of betere alternatieven bieden
3 Verbetering productinformatie – completere informatie op basis van gebruikerservaring
4 Beter seo resultaat – Google indexeert reviews

Na de succesvolle eerste 3 maanden werd zichtbaar dat lezers van reviews beter en vaker converteerden. De reviews zorgen voor vertrouwen bij de klant. Als webshop is het zonde om hier geen gebruik van te maken. In combinatie met e-mail marketing kunt u veel automatiseren zonder dat de klant zich één van de zovele ontvangers van de mailing voelt. Dynamische content en meteen na een event een mailing verzenden, levert snel resultaat!

De presentatie is via de site van Blinker op te vragen.

Gerelateerde Berichten

  • Nationale E-mailmarketing Conferentie I 4 september

    Het is weer zover. Op 4 september worden tijdens de Zevende Nationale E-mailmarketing Conferentie voor…

  • De kracht van E-mail Marketing

    E-mail marketing is een krachtige tool om bezoekers naar je site te trekken. Voor relatief lage…

  • Marketing Pioneers, verfrissend event

    Vandaag werd wederom het Marketing Pioneers evenement gehouden in Pakhuis Willem de Zwijger. Het team…

Categorie: E-mailmarketing, Marketing Tags: conrad electron, E-mailmarketing, email marketing congres, emailmarketingconferentie, EMMC, event driven marketing, Nationale E-mailmarketing conferentie, post purchase emailcampagne

Over Sabine de Witte

Sabine de Witte is freelance copywriter en tekstschrijver gespecialiseerd in webteksten en SEO. Daarnaast doet ze ook vertalingen, Google Adwords en online marketing en social media advies. Bloggen voor TravelNext is een leuke vertaalslag van ontwikkelingen delen met de nooit stilstaande reisbranche en het schrijfvak. Ook is Sabine curator van het citizenM magazine en travel + lifestyle reporter op sabinedewitte.nl. Zie ook mijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI travel Social Media Google technologie Booking.com TripAdvisor mobiel Vakantiebeurs destinatiemarketing NHTV Facebook reviews instagram hotels Expedia onderzoek reizen KLM Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring