• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Expedia mikt specifieker op Nederlandse vakantieganger

10 januari 2012 door Redactie Twinkle

Expedia, een groot online reisbureau, gaat de Nederlandse vakantieganger specifieker bedienen. De lokale focus past in de strategie van het Amerikaanse bedrijf, dat in ons land ook verkoopt via ruim vierhonderd fysieke reisbureaus.

Verschillende vertegenwoordigers van Expedia kwamen vanmiddag voor de pers bijeen op de Dutch Tourism Expo in de Jaarbeurs, waar morgen officieel de Vakantiebeurs begint.

Meer dan prijzen en palmbomen
Isabelle Pinson vertelde dat Expedia, afgelopen jaar goed voor circa 9 miljard euro aan boekingen, streeft naar meer betrokkenheid bij de klant. De nieuwe managing director van Expedia in Nederland, België en Frankrijk zei letterlijk dat het om meer moet gaan dan ‘prijzen en palmbomen’ in de communicatie. Behalve tijdens het proces van plannen en boeken wil Expedia verbinding houden tijdens de hele customer journey, door het gebruik van nieuwe kanalen en de inzet van reviews, YouTube, Facebook et cetera.

Expedia in Nederland
Voor ons land zijn de afgelopen maanden dedicated mobiele applicaties (iPhone, iPad, Android) en een eigen YouTube-kanaal ontwikkeld en ook is een Facebook-account aangemaakt. René Nieuwmans, senior product manager op de Expedia’s Trading Desk in de Benelux en Frankrijk, vertelde dat het aanbod op Expedia.nl beter wordt aangesloten op de specifieke wensen van de Nederlandse vakantieganger. ‘Denk aan extra domestic bestemmingen, dus vakanties in Nederland en bijvoorbeeld de Ardennen en delen van Duitsland. Verder zullen we meer aandacht gaan besteden aan typisch Nederlandse bestemmingen verder weg, zoals de Antillen of Indonesië. Ook gaan we meer doen met de kennis dat Nederlanders houden van actieve vakanties, dat ze meer dan andere vakantiegangers houden van appartementen en bungalows en dat ze relatief vaak gebruik maken van een fly & drive.’

Met een omzet van 54,7 miljoen euro in 2010 bezet het bedrijf de 17e plaats in de Travel Top 30, onderdeel van de Twinkle100. De lokale focus moet, net als de opgevoerde marketinginspanningen, Expedia.nl populairder maken bij de Nederlandse vakantieganger.

Ook offline verkoop
Op dit moment gaat Expedia.nl stap voor stap over naar het nieuwe, eigen e-commerce platform van de online travel agent (OTA), nadat het oude zo’n 15 jaar dienst heeft gedaan. Maar behalve online verkoopt Expedia ook vakanties via offline reisbureaus. Sinds de Nederlandse lancering van het Travel Agent Affiliate Program, in november 2010, maken ruim vierhonderd reisbureaus in ons land gebruik van de optie om aanbod van Expedia aan klanten te slijten. ‘Het eerste jaar is extreem succesvol geweest in Nederland’, aldus Expedia vandaag.

Elmar Reizen
Expedia’s samenwerking met Elmar Reizen, dat net een nieuwe website heeft gelanceerd, gaat door. Dit kwartaal krijgt de nieuwe functionaliteit van Elmar.nl ook een plek op Expedia.nl, op basis van white labeling. Daarna kan Expedia.nl aan de slag met een API (application programming interface) die Elmar aan het bouwen is: ‘Daarmee kunnen we het aanbod van Elmar, dat relaties heeft met bijna alle Nederlandse touroperators, meer in lijn brengen met de uitstraling van onze site.’

Bedden
Elmar Reizen, de nummer 27 in de Travel Top 30, stelt Expedia.nl onder meer in staat om pakketreizen rond de Middellandse Zee aan te bieden. Nieuwmans daarover tegen Twinkle: ‘Op populaire bestemmingen, neem de Spaanse of Turkse kust, zijn de beschikbare bedden allemaal al verdeeld onder de grote touroperators. Het is voor ons moeilijk om daar een positie te krijgen en het is ook niet direct waar we werk van zullen maken.’

Gerelateerde Berichten

  • Expedia-dochter Venere mikt op Nederland

    Venere richt zich voortaan specifiek op Nederlandse vakantiegangers. Het aanbod van de online travel agent,…

  • Nederlandse online zoektrends naar wintersport vakanties [infographic]

    In 2013 werden er in Nederland ruim 397.200 aan wintersport gerelateerde zoekopdrachten uitgevoerd op Google…

  • Expedia en Booking.com verdacht van illegale prijsafspraken

    Expedia en Booking.com lijken de concurrentie op de hotelmarkt te beperken. De grote online travel…

Categorie: Marketing, Online advertising Tags: Dutch Tourism Expo, Elmar Reizen, Elmar.nl, Expedia, Expedia.nl, Isabelle Pinson, René Nieuwmans, Travel Top 30, Twinkle100, Vakantiebeurs

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Expedia-dochter Venere mikt op Nederland · Weblog | Reismanagers schreef:
    27 april 2012 om 11:14

    […] van Hotels.com en Carrentals.com. Begin dit jaar kondigde Expedia aan zich meer te gaan richten op de Nederlandse vakantieganger. De lancering van de Nederlandse website van Venere sluit hier volgens het concern goed op […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing hotels Vakantiebeurs technologie instagram Expedia Booking.com NHTV TUI Facebook Social Media mobiel KLM onderzoek travel reviews Google Airbnb TripAdvisor reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring