• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Expedia: Je moet nú inspelen op de toerist van morgen!

17 oktober 2013 door Annelies Hulshof

Expedia wordt 18, en dat moet groots gevierd. Hoe ze dit doen? Door ons een mooi onderzoek aan te reiken over de toekomstige toerist. Deze berg aan interessante informatie komt uit een onderzoek onder 8535 reizigers wereldwijd en geeft Expedia de mogelijkheid om in te spelen op de toerist van de toekomst: de mobiele toerist die business en leisure combineert en altijd en over de juiste informatie wil ontvangen. In dit blog kun je de meest belangrijke resultaten vinden.

René Nieuwmans, senior commercial manager bij Expedia.nl, geeft daarbij duidelijk aan wat hun motto is: de klant altijd één stap voor blijven in hun behoeften, niet alleen in die van vandaag, maar ook van morgen en verder in de toekomst. En die behoeften? Die hebben ze voor ons op een rijtje gezet in hun onderzoek:

Van service naar zelf-service

Er is behoefte aan het in controle hebben van de boekingen. Het boeken van business en leisure trips loopt bij de millenials enorm door elkaar. Zij verwachten dat het boeken van een business-trip net zo snel en met hetzelfde gemak zal gaan als het boeken van hun leisure-tripjes. Daarnaast gebeurt dit altijd en overal, op een desktop, laptop, tablet of smartphone. Het is belangrijk dat de reiziger moeiteloos kan wisselen van apparaat en verder kan gaan met het boeken van de reis.

Schermafbeelding 2013-10-16 om 15.39.31

Dara Khosrowshahi, CEO van Expedia Inc. zegt hierover:

Elk stukje code dat we ontwikkelen moet werken op een PC, een tablet en een smartphone. Hiervoor gebruiken we responsive design en dat behoeft een grote investering en een flink pak design-werk.

Reizen wordt weer persoonlijk

Millenials zijn opgegroeid met advertenties die getarget zijn en precies bij hun behoeften passen. 57% van de reizigers onder de 30 is volgens het onderzoek dan ook bereid meer informatie te verstrekken om hun beleving te vergroten. Bij de reizigers tussen de 46-65 wordt dit percentage een stuk lager, namelijk 36%. Er moet echter wel iets tegenover het inleveren van hun informatie staan, bijvoorbeeld het ontvangen van gratis wifi of andere voordelen.

Schermafbeelding 2013-10-16 om 16.53.29

Dara Khosrowshahi

Door het aanbieden van die toegevoegde waarde zijn reizigers veel meer bereid om de elementen van hun reis-informatie te delen.

Van Big Data naar Smart Data

Vroeger (of misschien nog steeds) ging je naar een reisbureau, waar een medewerker je helpt met het uitzoeken van een passend aanbod bij jouw persoonlijke behoeften en voorwaarden. Expedia wil online deze persoonlijke en unieke toenadering creëren naar haar klanten. Er zijn bijvoorbeerd 6 miljard reizen mogelijk van LA naar New York. Je hebt 220.000 hotels en 400 luchtvaartmaatschappijen. Het is niet gemakkelijk hier het juiste aanbod uit te zoeken, passend voor de klant. Om dit te kunnen bewerkstelligen is het van belang dat je de klant kent, en weet, voordat hij of zij dat weet, welke behoeften ze hebben.

Tim Pritchard, TNS:

Technisch gezien heb je extreem grote servers nodig om de data te verwerken, maar daarnaast heb je de juiste wetenschappers, marketeers en brand experts nodig. Ik denk dat we de technologie in huis hebben, maar dat het ons ontbreekt aan big data-experts.

Ryan Garner, digital technology director bij GfK:

Ik denk dat Big Data en voorspellende analyses ons enorm zullen helpen om de profielen van de klanten te verfijnen en er in de toekomst voor zullen zorgen dat de aanbevelingen, gebaseerd op eerdere boekingen en gedrag, veel meer waarde zullen krijgen.

Hij beveelt OTA’s aan om de klant zelf de mogelijkheid te hebben zijn informatie te wijzigen, enkel op die manier kan het op de korte termijn een meerwaarde opleveren voor beide partijen. Waarschijnlijk kunnen dan klantprofielen makkelijker gemaakt worden en kan er sneller op die nieuwe klantprofielen worden ingespeeld.

Over het onderzoek

Deze Expedia enquête werd online uitgevoerd tussen 20 augustus 2013 tot 12 september 2013 in heel Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Asia Pacific door Harris Interactive onder 8.535 respondenten in de leeftijd van 18 tot 65 jaar. Het hele onderzoek is hier te vinden.

Gerelateerde Berichten

  • Expedia: van sales naar service

    Op 2 april kwam Expedia met het persbericht om de ‘Media Lounge’ aan te kondigen;…

  • Europeanen bezoeken minder websites voordat ze boeken

    Europeaanse reizigers houden het simpel wanneer het op online travel shoppen aan komt. Het percentage…

  • Expedia: van sales naar service

    Op 2 april kwam Expedia met het persbericht om de ‘Media Lounge’ aan te kondigen;…

Categorie: E-commerce, Usability & design Tags: de nieuwe reiziger, Expedia, millenials

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Yomads, de nieuwe reisformule van touroperator SNP voor generatie Y - TravelNext schreef:
    9 december 2013 om 11:55

    […] reis en geven meer uit aan de lokale ondernemers volgens een recent rapport van de UNWTO. Uit het ‘Future of Travel’-onderzoek van Expedia.com en Egencia blijkt dat deze jonge reizigers voor zowel zakelijke reizen als […]

  2. Expedia zet 10 reistrends van 2014 op een rij - TravelNext schreef:
    16 januari 2014 om 15:23

    […] Zeker 32% van de mensen onder de 30 laat weten dat ze voor het boeken van zakenreizen een smartphone gebruikt. Onder de 30 jaar gebruikt 20% van de mensen een tablet voor het boeken van zakenreizen. Dit blijkt uit het eerder op TravelNext gepresenteerde onderzoek: Future of Travel. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie TripAdvisor reviews TUI Booking.com KLM Airbnb Vakantiebeurs Expedia onderzoek Facebook NHTV destinatiemarketing reizen hotels instagram travel Social Media Google mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring