Dat meldt Emerce in een blog: ‘Expedia wil voor 477 miljoen euro een belang van 61,2 procent in het Duitse metazoekbedrijf trivago nemen. Het grootste deel wordt in contanten betaald, een ander deel met aandelen.’

Trivago is een zoekmachine waar de consument hotelprijzen kan vergelijken op maar liefst 143 boekingssites in 30 landen. 7 jaar geleden is de zoekmachine opgericht en is naar eigen zeggen uitgegroeid tot de grootste prijsvergelijkingssite en informatiesite voor reizigers wereldwijd. Inkomsten van de website komen voornamelijk van CPC (cost-per-click). Volgens Expedia heeft de website zo’n 20 miljoen unieke bezoekers per maand.

De overname komt binnen een maand na de overname van Kayak door Priceline. Trivago is een groter merk in Europa dan Kayak, en met de overname hoopt Expedia sterker in de markt te staan dan Priceline.

Dara Khosrowshahi, CEO van Expedia zegt tegen Tnooz:

Het Trivago team bouwde één van de grootste, snelst groeiende en meest bekende reis-sites in Europa. Trivago voert meer dan 100 miljoen zoekopdrachten per jaar uit voor haar klanten. Dit kunnen zij door een cultuur die gericht is op het ontwikkelen van geweldige producten, het opbouwen van een sterk merk en het bevorderen van partners bedrijven.

Deze attributen sluiten nauw aan bij onze producten van Expedia, ook de strategie en waarden van Trivago. We zijn blij om hen aan te sluiten ons portfolio.

Antimededingingsautoriteiten moeten nog wel hun goedkeuring hechten aan de overname die men volgend jaar hoopt af te ronden. Trivago blijft dan gewoon zelfstandig onder het huidige management vanuit Düsseldorf opereren.

Lees hier het hele bericht op Emerce.