• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Expedia neemt zoekmachine Trivago over

29 december 2012 door Annelies Hulshof

Dat meldt Emerce in een blog: ‘Expedia wil voor 477 miljoen euro een belang van 61,2 procent in het Duitse metazoekbedrijf trivago nemen. Het grootste deel wordt in contanten betaald, een ander deel met aandelen.’

Trivago is een zoekmachine waar de consument hotelprijzen kan vergelijken op maar liefst 143 boekingssites in 30 landen. 7 jaar geleden is de zoekmachine opgericht en is naar eigen zeggen uitgegroeid tot de grootste prijsvergelijkingssite en informatiesite voor reizigers wereldwijd. Inkomsten van de website komen voornamelijk van CPC (cost-per-click). Volgens Expedia heeft de website zo’n 20 miljoen unieke bezoekers per maand.

De overname komt binnen een maand na de overname van Kayak door Priceline. Trivago is een groter merk in Europa dan Kayak, en met de overname hoopt Expedia sterker in de markt te staan dan Priceline.

Dara Khosrowshahi, CEO van Expedia zegt tegen Tnooz:

Het Trivago team bouwde één van de grootste, snelst groeiende en meest bekende reis-sites in Europa. Trivago voert meer dan 100 miljoen zoekopdrachten per jaar uit voor haar klanten. Dit kunnen zij door een cultuur die gericht is op het ontwikkelen van geweldige producten, het opbouwen van een sterk merk en het bevorderen van partners bedrijven.

Deze attributen sluiten nauw aan bij onze producten van Expedia, ook de strategie en waarden van Trivago. We zijn blij om hen aan te sluiten ons portfolio.

Antimededingingsautoriteiten moeten nog wel hun goedkeuring hechten aan de overname die men volgend jaar hoopt af te ronden. Trivago blijft dan gewoon zelfstandig onder het huidige management vanuit Düsseldorf opereren.

Lees hier het hele bericht op Emerce.

Gerelateerde Berichten

  • Boekingssite Expedia neemt Wotif.com over - akkoord bijna rond

    Deze zomer verschenen de berichten dat Expedia de grootste overname ooit aan het plannen is. De boekingssite…

  • Expedia en Groupon staken samenwerking reisdeals

    Expedia en Groupon werken niet langer samen in het promoten van reisdeals. Expedia heeft na…

  • Google Travel dendert voort in 2013

    Jeremy Wertheimer, Vice President van Google Travel heeft gisteren een blog gepost met daarin een overzicht…

Categorie: E-commerce Tags: Expedia, overname, Travel 2.0, Trivago

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. #MonthInReview: Metasearch booming in travel - TravelNext schreef:
    30 januari 2013 om 13:24

    […] zette Expedia ook een niet mis te verstane stap in de travel metasearch wereld door het Duitse Trivago in te lijven. Om er vervolgens nog een schepje bovenop te doen door begin deze maand een belang te nemen in […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google onderzoek TUI Facebook destinatiemarketing Vakantiebeurs Social Media Booking.com reviews instagram technologie reizen travel Airbnb TripAdvisor Expedia NHTV KLM hotels mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring