Bij het plannen van een vakantie weten reizigers vaak of ze willen relaxen op het strand of skiën van de piste. Maar vaak weten ze nog niet waar ze precies heen willen. Daarom introduceert Facebook ’trip consideration’. Met trip consideration helpt Facebook reisadverteerders mensen te bereiken die een intentie hebben getoond om te reizen, maar nog geen bestemming hebben bepaald.

Facebook heeft al dynamic ads voor reizen om adverteerders te helpen mensen te bereiken die geïnteresseerd zijn in reizen – nu kunnen reisadverteerders de mensen nog eerder bereiken in het plannen van een reis. Met trip consideration kunnen adverteerders deals en populaire bestemmingen presenteren om mensen aan te moedigen hun volgende vakantie op een specifieke bestemming te boeken. Dit maakt het makkelijker voor adverteerders om nog specifieker bestemmingen te laten zien. Het kan worden gebruikt via Facebook, Instagram en Audience Network.

https://www.youtube.com/watch?v=S6ts-bosK4E&t

Facebook ziet dat het ontdekken van reis met name op de verschillende platforms gebeurt. 68% van de millennials vonden ideeën voor hun recente reis op Facebook, hetzelfde geldt voor 60% van de millennials op Intagram.

“Tot nu toe hebben adverteerders contact gemaakt met reizigers op Facebook op basis van hun voornemen om naar een specifieke bestemming te gaan. Maar we weten dat het selecteren van een bestemming vaak later in een boekingsreis komt. Daarom zijn we verheugd om trip consideration te introduceren. Adverteerders kunnen vanaf het begin deel uitmaken van het planningsproces van de reiziger, en mensen bereiken die van plan zijn om te reizen, maar nog geen bestemming voor hun reis hebben bepaald.” – Christine Warner, Head of Travel bij Facebook.

Trip consideration werkt in combinatie met bestaande targetingopties om adverteerders te helpen op het juiste moment advertenties aan de juiste doelgroep te tonen en kan worden gebruikt om actie te genereren op Facebook, Instagram en Audience Network.

https://www.youtube.com/watch?v=7QCzZItO4O8

“Onze True York City-campagne was de eerste keer dat we trip consideration hebben ingezet. We waren erg onder de indruk hoe gemakkelijk het was dit te gebruiken, maar des te meer met de resultaten die het opleverde. Deze nieuwe oplossing stelde ons in staat om 61% meer videoweergaven en 58% meer klikken op links te genereren. Dit is tot nu toe onze best presterende strategie op Facebook en we kijken ernaar uit om trip consideration te gebruiken voor toekomstige campagnes.” – Jason Berman, Managing Director, Brand Marketing, NYC & Company