• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Facebook introduceert nieuwe News Feed

8 maart 2013 door Jaap Hoogesteger

Na de introductie van Graph Search, kondigde Facebook gisteren aan de News Feed flink te gaan veranderen. Wat verandert er? Wat betekent dit voor bedrijven? En is dit positief of negatief voor de reis- en gastvrijheidsbranche? Ik zocht het voor je uit.

News Feed?

De News Feed is de pagina op Facebook waar je automatisch terecht komt na het inloggen. Hier zie je informatie die Facebook vrienden en bedrijven (die je een ‘like’ hebt gegeven) met je delen. Het wijzigen van deze pagina heeft dus grote invloed op de manier waarop Facebook gebruikt wordt.

Wat is er veranderd in de News Feed?

Bij het zien van onderstaande afbeelding zie je direct dat er veel veranderd is.

Newsfeed Facebook devices

De eerste belangrijke verandering is dat de News Feed veel breder is dan op dit moment, doordat het menu aan de linkerkant geslonken is tot een soort van werkbalk.

De tweede, en waarschijnlijk meest belangrijke wijziging voor bedrijven, is dat waar je op dit moment nog twee keuzes hebt om je News Feed te sorteren (topverslagen en meest recent) er in de nieuwe News Feed veel meer mogelijkheden zijn om je News Feed te sorteren. Je kunt nog steeds sorteren op topverslagen en meest recent, maar je kunt er ook voor kiezen om alleen berichten van alle vrienden of mensen en pagina’s die je volgt te zien. Of om alleen foto’s, video’s, games of muziek te zien de gepost is. Of om alleen de berichten te zien die in je groepen geplaatst zijn. En zo zijn er nog tal van mogelijkheden om je News Feed te sorteren.

De derde belangrijke wijziging is dat Facebook er met de komst van de nieuwe News Feed op alle apparaten hetzelfde uit zal zien. Of je nu op je smartphone, tablet of (ouderwetse) pc naar Facebook gaat, het ziet er allemaal (bijna exact) hetzelfde uit.

Wat betekent de nieuwe News Feed voor bedrijven?

Door het breder worden van de News Feed worden ook de berichten in de News Feed groter weergegeven. Het belang van sterke visuele content wordt dus groter. Een absolute kans voor de reis- en gastvrijheidsbranche waar beleving een grote rol speelt. Gebruik kwalitatief hoogstaande afbeeldingen in je posts en plaats ook eens video’s. De omslagfoto wordt ook belangrijker: op het moment dat iemand je pagina liked wordt dat namelijk weergegeven in de News Feed, waarbij niet alleen de afbeelding maar ook  de omslagfoto van de pagina weergegeven wordt.

profile picture newsfeed

De nieuwe News Feed, positief of negatief voor de reis- en gastvrijheidsbranche?

Het nadeel van de komst van de nieuwe News Feed is dat er eigenlijk verschillende News Feeds ontstaan waardoor de kans bestaat dat de berichten die je als bedrijf op Facebook plaatst een minder groot bereik hebben. Je berichten verschijnen bijvoorbeeld niet in de ‘all friends’ en ‘close friends’ feeds.

Aan de andere kant brengt de nieuwe News Feed voor de reis- en gastvrijheidsbranche ook een voordeel met zich mee: visuele content gaat een grotere rol spelen. En dat is in mijn ogen hét wapen om de (waarschijnlijke) terugval in bereik te compenseren: meer engagement omdat we beter op de beleving van de consument kunnen inspelen dankzij de prominentere rol voor visuele content.

Gerelateerde Berichten

  • Afbeeldingen optimaliseren voor Facebook

    Eerder schreef ik al dat visuele content steeds belangrijker wordt en de komst van Graph Search, de nieuwe News…

  • Update Facebook veranderingen: gesplitste advertenties en de nieuwe bedrijfspagina’s

    Zoals je wellicht gehoord (of al gezien) hebt, heeft Facebook afgelopen week de advertentie structuur…

  • Facebook update: de laatste 7 relevante updates!

    Kun jij de laatste ontwikkelingen op Facebook nog volgen? Een vaak gehoorde mening is dat de…

Categorie: E-commerce Tags: Facebook, news feed

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De nieuwe Google Plus omslagfoto, een grote uitdaging - TravelNext schreef:
    14 maart 2013 om 13:09

    […] het me nu ontgaan was door alle buzz rondom de introductie van de nieuwe newsfeed van Facebook of door de manier waarop (via een Google+ Update van een Sara McKinley, productmanager […]

  2. Facebook Home: het hoe, wat en waarom - TravelNext schreef:
    5 april 2013 om 11:05

    […] foto’s, foto’s In de nieuwe News Feed worden foto’s groter weergegeven. Het belang van foto’s neemt nog verder toe doordat […]

  3. Mobiele layout Facebook pagina's vernieuwd - TravelNext schreef:
    25 april 2013 om 07:59

    […] laat de updates in een rap tempo opvolgen. Eerder introduceerden ze al Graph Search, een nieuwe News Feed, Facebook Home en gisteren kwam daar de vernieuwde mobiele lay-out van Facebook pagina’s […]

  4. Mobiele layout Facebook pagina's vernieuwd - TravelNext schreef:
    25 april 2013 om 07:59

    […] laat de updates in een rap tempo opvolgen. Eerder introduceerden ze al Graph Search, een nieuwe News Feed, Facebook Home en gisteren kwam daar de vernieuwde mobiele lay-out van Facebook pagina’s […]

  5. Visuele content: gevaar voor zoekmachine optimalisatie? - TravelNext schreef:
    27 oktober 2015 om 12:01

    […] grotere omslagfoto op Google Plus, meer ruimte voor foto’s in de nieuwe News Feed van Facebook, de introductie van Facebook Graph Search en natuurlijk foto’s die direct op je scherm worden […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Vakantiebeurs Airbnb reizen TripAdvisor onderzoek TUI Booking.com Facebook Google reviews travel destinatiemarketing Social Media NHTV instagram mobiel KLM Expedia hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring