• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Facebook Messenger op KLM.com volgende stap sociale mediastrategie

7 november 2017 door Arjen Lutgendorff

KLM heeft in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika Facebook Messenger customer chat geïntroduceerd op KLM.com. Bezoekers van de website kunnen in het Japans, Koreaans en in het Engels vragen stellen aan een sociale media service agent van de luchtvaartmaatschappij.

KLM laat weten dat de pilot met Messenger, die kleinschalig van start gaat, een volgende stap is in de sociale mediastrategie. Middels Messenger wil KLM de klant persoonlijk en snel helpen bij onder meer het boeken van tickets, het aanpassen van boekingen en bij bagage gerelateerde vragen.

KLM is wereldwijd één van de eerste luchtvaartmaatschappijen en onderdeel van een selecte groep bedrijven, die, in samenwerking met Messenger, een pilot start met deze chatservice.

“De introductie van Messenger customer chat op KLM.com is een volgende stap in KLM’s sociale mediastrategie. KLM wil zijn waar haar klanten zijn en het voor hen mogelijk maken om vragen te stellen voor, tijdens en na de reis. De integratie van Messenger customer chat op KLM.com maakt het nog makkelijker om persoonlijk contact te hebben met KLM. Het gesprek is bovendien op ieder moment en op elke plek terug te lezen” – Pieter Groeneveld (Senior Vice President Digital Air France – KLM

De luchtvaartmaatschappij meldt dat het op de sociale mediaplatformen wil zijn waar de klant is. Volgens KLM gebruiken klanten Messenger veelvuldig om vragen te stellen. De integratie van Messenger customer chat in KLM.com maakt het voor klanten nog makkelijker om een persoonlijk antwoord van KLM te krijgen en deze terug te lezen op elk gewenst moment.

Lees verder onder de video

Voor bezoekers die Messenger customer chat willen gebruiken verschijnt op relevante KLM.com pagina’s een ‘chat now-button’ op het moment dat er een service agent beschikbaar is.

Uit de pilot moet blijken hoe de dienst in de toekomst verder wordt uitgerold. In zes West-Europese landen heeft KLM al een directe chatfunctie op KLM.com die via de website zelf wordt aangeboden. Met de chatservice via Messenger brengt KLM de sociale media-integratie weer een stap verder.

Gerelateerde Berichten

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • Finnair legt een sociale link tussen inchecken en Facebook

    De Finse luchtvaartmaatschappij Finnair introduceert een nieuwe sociale incheck service, aan de hand waarvan passagiers…

  • Social Media potentieel nog onvolledig benut

    Er is geen enkele branche zo geschikt voor de inzet van het sociale web als…

Categorie: Facebook, Social media, Technologie, TravelNieuws

Over Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff is hoofdredacteur van vakblad TravelPro waar hij ruim tien jaar werkzaam is. Sinds kort schrijft Arjen ook voor Business Traveller Nederland en TravelNext. “Ik heb TravelNext altijd al gevolgd en vind het een ontzettend interessant e-travel marketing platform dat zich richt op nieuwe ontwikkelingen in reizen en de reisbranche. Wil je bijblijven over de laatste ontwikkelingen, dan volg je TravelPro en TravelNext." Tips? Mail arjen@travelpro.nl.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook Social Media hotels Google travel Booking.com reviews Expedia Vakantiebeurs Airbnb technologie TripAdvisor instagram mobiel reizen destinatiemarketing KLM NHTV TUI onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext