• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Must voor de reiswereld: Facebook posts in meerdere talen

21 maart 2016 door Roy Platje

Als je een bedrijf hebt met internationale gasten kom je vaker voor de keuze te staan in welke taal te communiceren. Vaak wordt er voor Nederlands gekozen, maar daarmee worden andere interessante doelgroepen weer buiten gesloten. Facebook had er al een oplossing voor, de Global Pages, maar nu komt er ook voor kleinere bedrijven een oplossing aan.

Facebook Global Pages

Voor grotere bedrijven met meerdere lokale Facebook pagina’s had Facebook al een oplossing bedacht, Global Pages. Hiermee kun je lokale pagina’s, bijvoorbeeld Hilton Nederland, koppelen aan de hoofd pagina van Hilton International. Zo ontstaat er een verband tussen alle lokaal beheerde pagina’s en wordt een toekomstige gast automatisch naar de lokale versie gestuurd.

Multi language posts

Het was al enige tijd mogelijk om een bepaalde post te targetten op een bepaalde doelgroep. Maar dat had als nadeel dat je verschillende posts moest maken per taal en deze waren dan ook op je timeline te zien. Dat lijkt nu opgelost door het toevoegen van vertalingen met multilanguage posts.

Facebook Global Pages

Bij het maken van een nieuwe post kun je aangeven in welke taal deze geschreven is. Vervolgens kun je klikken op “Write post in another language” en een tweede taal van dezelfde post toevoegen, enzovoort. De bezoeker die het bericht op zijn timeline krijgt, ziet dan de taal die past bij zijn screenlanguage. Op deze manier krijgt je post sneller een hogere relevantie bij je verschillende doelgroepen.

Facebook Global Pages

Belangrijk is ook te weten dat je het met terugwerkende kracht kunt gaan doen. Op die manier wordt je timeline een stuk interessanter voor oriënterende buitenlandse gasten die in hun oriëntatieproces je Facebook pagina bekijken.

Facebook Global Pages

 

Gerelateerde Berichten

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Sandton pakt sociale media op meerdere platformen op

    Sandton Hotels is een verzameling van verschillende hotels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Sandton…

  • Pharos Reizen van ANWB op Pinterest
    Hoe gebruiken consumenten social media bij het vinden van hun volgende vakantie?

    We weten het allemaal dat het reisbureau steeds minder wordt gebruikt voor het oriënteren en boeken van…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Sandton pakt sociale media op meerdere platformen op

    Sandton Hotels is een verzameling van verschillende hotels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Sandton…

  • Pharos Reizen van ANWB op Pinterest
    Hoe gebruiken consumenten social media bij het vinden van hun volgende vakantie?

    We weten het allemaal dat het reisbureau steeds minder wordt gebruikt voor het oriënteren en boeken van…

Categorie: Facebook, Social media Tags: Facebook, multi language posts

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De laatste 7 Facebook ontwikkelingen uitgelegd! | TravelNext schreef:
    29 maart 2016 om 10:35

    […] bericht in verschillende talen. Mijn collega Roy Platje publiceerde onlangs dit artikel over Facebook posts in meerdere talen. Begin ermee en test wat wel en niet werkt of vraag het aan een […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV instagram Booking.com onderzoek TripAdvisor hotels Expedia Facebook technologie reizen destinatiemarketing Vakantiebeurs Social Media mobiel TUI KLM travel Airbnb Google reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring