• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Facebook update: advertentievoorkeuren en blockers tegen adblockers

15 augustus 2016 door Tessa Irani - de Rouw

Afgelopen week heeft Facebook een nieuwe update gelanceerd waardoor gebruikers meer macht krijgen over de advertenties die zij te zien krijgen. Na de advertentie updates met Instagram, de dynamic ads, staat Facebook nu weer in the headlines met deze update. Een poging van Facebook om gebruikers te laten zien dat zij meer invloed kunnen hebben in het soort advertenties die op de nieuwspagina komen. Dat kunnen gebruikers aangeven in de advertentievoorkeuren, die deze maand wereldwijd door Facebook wordt ingezet.

Advertentievoorkeuren

Als je op Facebook komt, kun je door middel van voorkeuren aangeven in welke gebieden of branches je geïnteresseerd bent. Daarmee kan Facebook natuurlijk de advertenties van bedrijven beter targeten. Het is eigenlijk een win-win-win situatie. Facebook weet weer iets meer over zijn gebruikers, de gebruikers krijgt advertenties te zien die van belang zijn en een organisatie weet dat zijn advertenties bij de juiste doelgroep komt.

facebook ad preferences

Het is echter niet zo dat als een reiziger aangeeft helemaal geen advertenties over bijvoorbeeld cruises te willen zien, dat dat ook daadwerkelijk gebeurt. Facebook heeft aangegeven dat het meer gaat om Facebook-gebruikers beter te begrijpen en te leren kennen. Het zijn nou eenmaal voorkeuren die je kunt aangeven en geen eisen.

Adblockers vs. blockers

Maar ondanks dat gebruikers vanaf deze maand voorkeuren aan kunnen geven in de advertenties, zien veel mensen geen advertenties door de adblockers. Maar daar heeft Facebook een manier tegen gevonden; het gebruik van blockers tegen adblockers.

Dat klinkt raar, dus we leggen het graag even uit. Als jij op Facebook zit, maar totaal geen advertenties wilt zien, dan maak je gebruik van adblockers. Facebook heeft een manier gevonden om de adblockers op je device te blokkeren. Natuurlijk zit hier een logische gedachte achter, voor de gebruikers is het wellicht niet fijn, maar voor het bedrijfsleven is het logisch. Maar als zoveel gebruikers adblockers aan houden, heeft de advertentievoorkeur-update dan wel zin? En wat heeft onze branche er precies aan?

Naamloos

What’s in it for travel

Deze update zorgt ervoor dat reisorganisaties hun doelgroep beter kunnen targeten. Juist in de bepaalde fasen van een reis. Als reiziger ben je wellicht langzaam op zoek naar een leuke vakantie, maar je weet nog niet precies waar en hoe je wilt gaan. Door interesses en voorkeuren aan te geven, kunnen reisorganisaties op de juiste momenten inspringen. Ergens lijkt dit wel op de eerder geschreven Google moments. Waarbij organisaties altijd klaar willen staan op de reizigers op elk moment te kunnen bedienen. De Facebook update helpt daar in zekere zin ook bij, doordat de reiziger zelf kan aangeven in welke fase hij zit en waar hij geïnteresseerd in is.

Gerelateerde Berichten

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Update Facebook veranderingen: gesplitste advertenties en de nieuwe bedrijfspagina’s

    Zoals je wellicht gehoord (of al gezien) hebt, heeft Facebook afgelopen week de advertentie structuur…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

Categorie: Facebook, Social media Tags: advertentie, Facebook, facebook ads, updates, voorkeuren

Over Tessa Irani - de Rouw

Tessa Irani - de Rouw heeft haar afstudeeronderzoek gedaan bij TravelNext. Op dit moment is zij community manager en projectleider bij Blogs4Travel. Hier is ze nu volop bezig met de ontwikkeling van deze startup dat zich specialiseert in domeinontwikkeling, community en content management. Samen met het team van Blogs4Travel onderhoudt en beheert Tessa websites waaronder Glamping.nl, Gardameer.nl, Kids-campings.com en Charmequality.nl.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels Facebook instagram Airbnb Vakantiebeurs Booking.com Expedia onderzoek KLM Google reviews travel destinatiemarketing TripAdvisor NHTV reizen technologie Social Media mobiel TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring