Het coronavirus raakt ons allemaal. Zeker de reisbranche wordt niet gespaard. Boekingen lopen terug, online bezoeken blijven uit. Goed in contact blijven met je klanten is essentieel. Maar hoe blijf je in tijden van crisis goed communiceren? Wat deel je wel en wat deel je niet? We geven je 7 tips om met een heldere…Lees meer
Op studiereis naar Dublin met RED online marketing en RMC Travel
Op uitnodiging van RED online marketing en RMC Travel mocht Richard Otten namens Glamping.nl mee op studiereis naar Dublin om een bezoek te brengen aan drie grote techneuzen waar we in deze branche zoveel mee te maken hebben: Microsoft, Facebook en Google. We maken een korte balans op van deze studiereis. Roy Platje (eigenaar RED…Lees meer
Hoe word je (weer) dé expert in je vakgebied: 6 learnings
Door: Laurens Taekema (Parkvakanties) Hoe geef je jouw website een boost en zorg je dat jouw merk top of mind is bij jouw doelgroep? In de afgelopen twee jaar verviervoudigde Parkvakanties haar omzet én kreeg er tienduizenden fans bij op Facebook. In dit artikel deel ik zes tips op basis van onze ervaringen. Anno 2019…Lees meer
Breda University Talents: Hoe co-creatie leidt tot loyaliteit van je klanten
Door Isabel Tukker ”Een van de krachtigste manieren om klanten te betrekken en unieke waarde te leveren” (KnowledgeBrief, 2018): dat is waar co-creatie voor staat. Hoewel het niet zo eenvoudig is als het klinkt, kan effectief gebruik maken van co-creatie zeer nuttig en lonend zijn voor je bedrijf. Met een voorbeeld van Expedia zullen de…Lees meer
KLM’s Augmented Reality handbagagecheck beschikbaar in Messenger
De service is nu breed beschikbaar voor iPhone-gebruikers (6s of hoger) in KLM’s Messenger. De AR-handbagagecheck gebruikt een transparante, virtuele KLM-koffer die over een echte koffer kan worden geplaatst. Zo is direct te zien of de bagage qua afmetingen past in de bagagebakken aan boord. Passagier kunnen zo in hun thuisomgeving gemakkelijk controleren of de…Lees meer
Generatie Z staat op het punt Millennials te overtreffen
In 2019 zal 32 procent van de wereldbevolking vallen onder Generatie Z en daarmee de Millennials overtreffen die 31,5 procent voor hun rekening nemen. Dat blijkt uit de gegevens van Bloomberg. Mensen die in 2001 geboren zijn, worden volgend jaar 18, wat betekent dat velen naar de hogescholen gaan, mogen stemmen en, afhankelijk van hun staatsburgerschap,…Lees meer
Facebook gaat reisadverteerders helpen met ’trip consideration’
Bij het plannen van een vakantie weten reizigers vaak of ze willen relaxen op het strand of skiën van de piste. Maar vaak weten ze nog niet waar ze precies heen willen. Daarom introduceert Facebook ’trip consideration’. Met trip consideration helpt Facebook reisadverteerders mensen te bereiken die een intentie hebben getoond om te reizen, maar nog geen…Lees meer
Facebook Messenger op KLM.com volgende stap sociale mediastrategie
KLM heeft in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika Facebook Messenger customer chat geïntroduceerd op KLM.com. Bezoekers van de website kunnen in het Japans, Koreaans en in het Engels vragen stellen aan een sociale media service agent van de luchtvaartmaatschappij.
Welke Nederlandse reismerken scoren het best op social media?
Het zomerseizoen is ten einde dus het is tijd voor de tweede editie van de Social Travel Top 30. Buzzcapture heeft onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode juli tot en met september het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. Sinds de eerste editie is er uitgebreid naar zestig merken die worden gemonitord. Hoeveel…Lees meer
Welke budgetmaatschappijen leveren de beste service volgens social media?
De zomer is weer voorbij en veel Nederlanders hebben genoten van een vakantie in het buitenland. Favoriet vervoermiddel is het vliegtuig, het liefst zo goedkoop mogelijk. Budgetmaatschappijen zijn ongekend populair, maar zijn deze ook beter op het gebied van service? Uit de gegevens van de Brand Monitor van Buzzcapture blijkt dat passagiers niet altijd even tevreden…Lees meer