• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Finnair start tweede seizoen van succesvolle campagne “The Quality Hunt”

21 oktober 2011 door Martin van Kranenburg

Na de succesvolle Quality Hunt van 2010 start Finnair vandaag in samenwerking met Helsinki Airport het tweede seizoen van het kwaliteitsonderzoek “The Quality Hunt”. De komende 2 maanden maken 7 nieuwe “Quality Hunters” een reis door Europa, Azië en de Verenigde Staten om de kwaliteit van de Finse luchtvaartmaatschappij en luchthaven te testen. Het doel van “Quality Hunters season 2” is het herpositioneren en promoten van de voordelen die de internationale vluchten van Finnair en Helsinki Airport met zich meebrengen. Voor iedereen met een oog voor kwaliteit en een liefde voor reizen is er goed nieuws; er is namelijk nog 1 plek over voor een Quality Hunter…

Quality Hunters
Vandaag zijn tijdens een persconferentie de 7 nieuwe Quality Hunters van Quality Hunters Season 2 door Finnair en Helsinki Airport voorgesteld aan de pers. Uit maar liefst 2000 wereldwijde inzendingen zijn deze 7 Hunters geselecteerd om de komende maanden Finnair en Helsinki Airport te representeren en om de kwaliteit van de services te bepalen. De Quality Hunters zijn onderverdeeld in 7 categorieën wat inhoudt dat elke Hunter zich focust op een andere richting. Zo richt Yuval Golan uit Israël zich op de categorie “Socialiseren”. Mette Frøkjær Hansen, uit Denemarken is verantwoordelijk voor de categorie “Services” en de Finse Mirva Lempiäinen zal zich de komende maanden richten op de categorie “On the Move”. Tomas Spohn, afkomstig uit Berlijn, richt zich op de categorie “Entertainment” en Sanjoo Malhotra, uit Stockholm, op “Eten en Drinken”. Voor Françoise Lin, uit Parijs, ligt de focus op “Business Travel” en de Japanse Asami Nagai zal zich richten op de categorie “Shopping”. Vanaf vandaag vliegen deze 7 kwaliteitsexperts gedurende 2 maanden met Finnair vanaf Helsinki Airport naar verschillende bestemmingen in Europa, Azië en de Verenigde Staten. Hun bevindingen delen zij met de rest van de wereld via de Quality Hunters website www.qualityhunters2.com.

Jij als Quality Hunter?
De interactieve Quality Hunter website is niet alleen bedoeld voor de Quality Hunters zelf, maar ook voor iedereen die zijn of haar bevindingen, suggesties of complimenten wil delen met de rest van de wereld. Met deze website laten de Finse luchtvaartmaatschappij en luchthaven zien dat de mening van de klant absoluut van belang is. Als centrale hub voor reizigers tussen Europa en Azië is het voor zowel Finnair als Helsinki Airport erg belangrijk dat de reizigers op een prettige en comfortabele manier reizen. Dat de Quality Hunters een populaire functie betreden de komende maanden blijkt wel uit de grote hoeveelheid aanmeldingen die zowel Finnair als Helsinki Airport ontvangen hebben. Om iedereen te bedanken voor de inzendingen is er besloten om voor de laatste week van het Quality Hunters seizoen 2 een 8ste Quality Hunter aan te nemen. Deze 8ste Hunter zal door de 7 Quality Hunters worden geselecteerd uit de online deelnemers. “We zijn enorm blij met de kwaliteit van de 7 Quality Hunters die gekozen zijn voor het komende seizoen. De Hunters verbeteren dankzij social media en Internet op een interactieve manier de kwaliteit van Finnair en Helsinki Airport. We kijken enorm uit naar de bevindingen van de 7 Hunters. De reden dat we een 8ste Hunter aan zullen nemen voor de laatste week van het project heeft te maken met het grote aantal briljante inzendingen die wij hebben ontvangen”, aldus Antti Nieminen, Marketing Innovations Director van Finnair en Johanna Metssälä, Customer Experience Manager van Helsinki Airport.

Quality Hunt
Het Quality Hunter programma is vorig jaar, in 2010, van start gegaan met als doel de kwaliteit van internationaal vliegen vanaf Helsinki Airport met Finnair te onderzoeken en uiteindelijk te verbeteren. Quality Hunters, Seizoen 2 is een natuurlijke verlenging van de samenwerking tussen Finnair en Helsinki Airport. De airline en luchthaven proberen met dit project open discussies over de kwaliteit van vliegen te starten. Op deze manier weten Finnair en Helsinki Airport waar nog aan gewerkt kan worden en waar reizigers juist tevreden over zijn. Om dit te bereiken is de interactieve en toegankelijke Hunter site in het leven geroepen. Zowel de Quality Hunters als het publiek kunnen hierop hun ervaringen, suggesties en klachten kwijt.

Meer te weten komen over de Quality Hunters? Breng dan een bezoek aan www.qualityhunters2.com.

Credits headerafbeelding: Aleksander Markin (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Knappe marketingstunt van Finnair.

    Op de voorpagina van het AD een artikel over Finnair. Finnair zoekt “quality hunters”, een…

  • Daisycon start actie voor Haïti

    Op donderdag 21 januari organiseren de samenwerkende hulporganisaties de nationale actiedag 'Nederland helpt Haïti'. Als…

Categorie: Marketing, Online advertising, Online PR en branding Tags: Finnair, The Quality Hunt

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb technologie Google instagram TripAdvisor Booking.com travel Facebook Social Media NHTV mobiel destinatiemarketing onderzoek reviews KLM Vakantiebeurs TUI hotels Expedia reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring