Expedia introduceert Expedia Check In, een applicatie voor Facebook waarmee het mogelijk wordt in te checken op allerlei bestemmingen overal ter wereld voordat je daadwerkelijke de keuze maakt om een reis te boeken. Expedia koppelt een paasactie aan de introductie van de app. Tussen 4 en 13 april verstopt Expedia overal ter wereld virtuele eieren. Vinders van een virtueel paasei krijgen 50 euro korting op een hotelovernachting met Expedia.

Hoe werkt de Check In App?

Op Expedia Check In kunnen gebruikers kiezen uit een kaart met diverse bestemmingen en bezienswaardigheden in elke stad. Denk hierbij aan steden als Hong Kong, San Francisco of New York, maar ook Europese bestemmingen zoals Londen, Parijs en Berlijn. Vervolgens kun je met een muisklik inchecken bij één van de attracties, zoals het Vrijheidsbeeld in New York of het huis van de Britse premier David Cameron in Londen. De ‘fake’ check-in wordt vervolgens weergegeven in het Facebook-profiel van de gebruiker.



Paaseierenactie

Als paasactie verstopt Expedia tussen 4 en 13 april virtuele paaseieren. Elke dag is er een nieuw virtueel paasei verborgen in een stad ergens ter wereld. De eerste persoon die een ei ‘vindt’, ontvangt een kortingsbon ter waarde van 50 euro op een overnachting via Expedia.nl. Er wordt elke dag een nieuw ei verstopt.

Rene Nieuwmans, Senior product manager: “Bij Expedia zijn wij altijd op zoek naar nieuwe plaatsen om te ontdekken of nieuwe manieren om reeds bekende bestemmingen te ervaren. Met de introductie van de Check In app en het virtueel paaseiereren zoeken hopen we mensen te helpen om meer over populaire bestemmingen over de hele wereld te ontdekken en om onze passie voor reizen te delen. Daar komt bij dat sociale media steeds vaker worden gebruikt als bron van reisinspiratie en dus wilden we een nieuwe en aantrekkelijke manier vinden om mensen die Facebook gebruiken te inspireren.”

Consumenten die mee willen doen aan de actie kunnen vanaf 4 april meedoen via www.facebook.com/expedia.nl