• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

‘Fool your friends’: check in wereldsteden met Expedia

5 april 2012 door Annelies Hulshof

Expedia introduceert Expedia Check In, een applicatie voor Facebook waarmee het mogelijk wordt in te checken op allerlei bestemmingen overal ter wereld voordat je daadwerkelijke de keuze maakt om een reis te boeken. Expedia koppelt een paasactie aan de introductie van de app. Tussen 4 en 13 april verstopt Expedia overal ter wereld virtuele eieren. Vinders van een virtueel paasei krijgen 50 euro korting op een hotelovernachting met Expedia.

Hoe werkt de Check In App?

Op Expedia Check In kunnen gebruikers kiezen uit een kaart met diverse bestemmingen en bezienswaardigheden in elke stad. Denk hierbij aan steden als Hong Kong, San Francisco of New York, maar ook Europese bestemmingen zoals Londen, Parijs en Berlijn. Vervolgens kun je met een muisklik inchecken bij één van de attracties, zoals het Vrijheidsbeeld in New York of het huis van de Britse premier David Cameron in Londen. De ‘fake’ check-in wordt vervolgens weergegeven in het Facebook-profiel van de gebruiker.



Paaseierenactie

Als paasactie verstopt Expedia tussen 4 en 13 april virtuele paaseieren. Elke dag is er een nieuw virtueel paasei verborgen in een stad ergens ter wereld. De eerste persoon die een ei ‘vindt’, ontvangt een kortingsbon ter waarde van 50 euro op een overnachting via Expedia.nl. Er wordt elke dag een nieuw ei verstopt.

Rene Nieuwmans, Senior product manager: “Bij Expedia zijn wij altijd op zoek naar nieuwe plaatsen om te ontdekken of nieuwe manieren om reeds bekende bestemmingen te ervaren. Met de introductie van de Check In app en het virtueel paaseiereren zoeken hopen we mensen te helpen om meer over populaire bestemmingen over de hele wereld te ontdekken en om onze passie voor reizen te delen. Daar komt bij dat sociale media steeds vaker worden gebruikt als bron van reisinspiratie en dus wilden we een nieuwe en aantrekkelijke manier vinden om mensen die Facebook gebruiken te inspireren.”

Consumenten die mee willen doen aan de actie kunnen vanaf 4 april meedoen via www.facebook.com/expedia.nl

Gerelateerde Berichten

  • Expedia en Groupon staken samenwerking reisdeals

    Expedia en Groupon werken niet langer samen in het promoten van reisdeals. Expedia heeft na…

  • Hotelboekingen Expedia te betalen met Bitcoins

    Expedia heeft aangekondigd Bitcoins te willen accepteren voor hotelboekingen op zijn site. Daarmee is het…

  • Facebook en oprichter van Expedia zijn keynote sprekers op Emerce eTravel

    Op het jaarcongres eTravel, gehouden op donderdag 6 juni aanstaande bij Spant! in Bussum, opent…

Categorie: E-commerce Tags: check in app, Expedia, Facebook, paasactie

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Facebook hotels Vakantiebeurs Booking.com instagram TripAdvisor NHTV onderzoek KLM travel reviews TUI Social Media Expedia technologie Google reizen destinatiemarketing mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring