• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

The future of travel – destinations & hotels

1 oktober 2014 door Lobke Elbers

Travel in 2024 draait allemaal om de e-reisagentapparaten en nieuwe reisjuwelen. Want snel zal niet alleen de wijze waarop we op vakantie gaan, maar ook waar we op vakantie gaan drastisch veranderen. Dit allemaal volgens het rapport The Future of Travel 2024 deel 3, uitgebracht door Skyscanner. We selecteerden de belangrijkste trends.

We reizen als TOM: Traveler Of the Millenium

Personal social media accounts

Jouw social media accounts worden bij het reizen in 2024 van steeds grotere waarde. Als gast krijg je een programma aangeboden met excursies, restaurants en theatervoorstellingen; precies afgestemd op jouw individuele behoefte voorkeuren. Dat betekent een intuïtieve en geïntegreerde technologie die tot je beschikking komt zodra je je nieuwe hotelkamer binnenstapt.

De eerste voorbeelden zijn al te zien op het Schiereiland van Hongkong; tablets worden gebruikt om licht, de gordijnen, temperatuur en televisie te bedienen. Overigens doet CitizenM dit al langer met een remote controller. Ook de Conrad Concierge app van het Hilton maakt gebruik van gepersonaliseerde technologie, waar je bijvoorbeeld zelf je shampoo en douchegel kunt kiezen, of je ontbijt kunt kiezen via je smartphone.

Biologische klokken

Futuroloog Ian Pearson voorspelt dat de hotelkamer in de nabije toekomst deze technologie naar een nieuw niveau brengt. Zo beschikken hotelkamers dan over kussens met ingebouwde elektronica, die een hoofd- en nekmassage kunnen geven ter bevordering van de nachtrust. Of over persoonlijke wekdiensten en holografische systemen met 3D-projecties van personal trainers, filmsterren of zelfs vrienden en familie. Pearson verwacht zelfs dat hotels in de toekomst nachtkleding bieden met sensoren die de bloedsuikerspiegel controleren en een daarop aangepast dieetadvies geven.

hotel serranoDie ontwikkelingen voor de gezondheid en het welzijn van gasten zijn al te zien in de Stay Well-kamer van het MGM Grand in Las Vegas. Deze kamer heeft verlichting die de biologische klok van gasten met een jetlag verzet, douchewater met vitamine C, gezuiverde lucht en optionele aromatherapieën.

De grote, flinterdunne tv-schermen en digitale muren met Organic Light Emitting Diode (OLED) van onder andere News Digital Systems (NDS) zorgen volgens het tijdschrift New Scientist voor de opkomst  van de zingende en dansende, interactieve hotelkamermuur.

Travel to space als uiteindelijke grens

In 2024 is de ruimte de uiteindelijke grens voor TOM. Een reis om de aarde is dan betaalbaarder voor de ultra-luxe markt. Onderwater-resorts – nu al realiteit – op een handvol bestemmingen wereldwijd worden mainstream-bestemmingen die hoog op  de reisagenda staan.

Futuroloog Daniel Burrus zegt hierover:

“Als we verder kijken dan de komende tien jaar zien we dat het mogelijk wordt om betaalbaardere reizen naar de ruimte te boeken. Daarbij blijven we lang genoeg in de ruimte om te proeven en te genieten van een spannende, buitenaardse omgeving.”

Vanaf 2016 neemt World View Enterprises reizigers mee naar een hoogte van dertig kilometer in een drukcabine hangend aan een heliumballon van 400.000 kubieke meter.

SpaceX kondigde in 2011 een doorbraak aan in herbruikbare rakettechnologie. Het bedrijf heeft dit verder ontwikkeld met de lancering van zijn nieuwste ruimteschip in mei 2014 in aanloop naar hun grootste ambitie: het vestigen van een kolonie op Mars.

Het Europese ruimteagentschap en architectenbureau Foster + Partners hebben ook plannen voor een kolonie, maar dan op de maan. Volgens onderzoekers wordt er een opblaasbare structuur vanaf de aarde vervoerd, bedekt met een 3D-geprinte schelp.

Maar nog mooier is het gebruik van ruimtevaarttechnologie voor de commerciële luchtvaart volgens Skyscanner. Het ruimteschip Virgin Galactic vliegt in 2,5 uur om de aarde. ”Als dezelfde technologie veilig is toe te passen in de commerciële luchtvaart vliegt een normale reiziger straks in 2,5 uur van Londen naar Sydney. Dit maakt het reizen voor iedereen nog makkelijker en sneller door het doorbreken van tijdbarrières.”

hotel ruimte

Hidden treasures en het belang van nieuwe bestemmingen

In 2024 vervullen reizigers hun wens om een bestemming te ontdekken door de ogen van de lokale bevolking met ‘peer-to-peer-reizen’ en ‘een thuis ver weg van huis’. Huizenruil, ontwikkeld door merken zoals Airbnb, kwamen op in het kielzog van de wereldwijde financiële crash in 2008. Toen vroegen krap bij kas zittende consumenten om authentieke lokale ervaringen in plaats van de luxe van voor de crisis.

Net als veel reizigers nu vertelt TOM graag over zijn unieke reiservaringen, waarmee hij zijn familie en vrienden jaloers maakt. De voorspelling is dat hij dit kan doen op twee manieren.

  1. Een reis naar een van de verboden gebieden: landen en regio’s die voorheen ontoegankelijk waren wegens conflicten of politieke problemen.
  1. Een reis naar een steeds kleiner wordend leefgebied: op zoek naar bestemmingen die bekend staan vanwege het met uitsterven bedreigde diersoorten die er leven.

Vanwege de zeldzaamheid en de noodzaak om de internationale gemeenschap te wijzen op het naderende einde van deze plekken, overwegen milieuorganisaties nu de radicale stap om eerder niet toegankelijke gebieden open te stellen voor rijke, invloedrijke toeristen die hun geld, status en communicatiekanalen kunnen gebruiken om de wereld te waarschuwen. Dat zal een nieuwe dimensie zijn van social traveling. De echte reisjuwelen. Mensen maken dan gebruik van hun e-reisagentapparaten om verborgen juwelen te zoeken die nog onbekend zijn voor de massamarkt.”

hotel e-reisjuwelen

Gerelateerd artikel: The Future of Travel 2024 deel 2 technologie

Gerelateerde Berichten

  • Het reizen van de toekomst 2024 door Skyscanner

    Skyscanner heeft het rapport the Future of Travel 2024 deel 2 uitgebracht. Dit rapport geeft…

  • The future of travel - let's brand yourself into it

    Amadeus is wereldleider (actief in 195 landen) op het gebied van geavanceerde technologie in de…

  • The Travel Shopping Journey van een reiziger

    VFM Leonardo kwam met een interessant onderzoek [pdf] over de Travel Shopping Journey van de reiziger.…

  • Het reizen van de toekomst 2024 door Skyscanner

    Skyscanner heeft het rapport the Future of Travel 2024 deel 2 uitgebracht. Dit rapport geeft…

  • The future of travel - let's brand yourself into it

    Amadeus is wereldleider (actief in 195 landen) op het gebied van geavanceerde technologie in de…

  • The Travel Shopping Journey van een reiziger

    VFM Leonardo kwam met een interessant onderzoek [pdf] over de Travel Shopping Journey van de reiziger.…

Categorie: E-commerce Tags: 2024, destinatiemarketing, hotels, skyscanner, the future of travel

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Een kijkje in het leven van Linda Hoebe, country marketing manager Skyscanner Nederland - TravelNext schreef:
    29 oktober 2014 om 09:49

    […] om een inzicht te krijgen in hun werk. Linda was tevens nauw betrokken bij de realisatie van de ‘The Future of Travel’ rapporten van Skyscanner, een mooi moment om haar voor te […]

  2. Waarom het niet kon uitblijven: het eerste robot hotel in 2015 - TravelNext schreef:
    9 februari 2015 om 10:33

    […] Al deze ontwikkelingen passen precies binnen het plaatje ‘The Future of Travel’ zoals te lezen in het rapport van Skyscanner: […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels reizen TripAdvisor technologie Booking.com instagram NHTV reviews destinatiemarketing onderzoek Expedia travel Vakantiebeurs TUI KLM mobiel Facebook Airbnb Google Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring